Читај ми!

Sa beogradskih scena

BEMUS 2022 – Rita Kinka i Novosadski kamerni ansambl

Nastavljamo ciklus posvećen 54. izdanju Beogradskih muzičkih svečanosti, koje su ove godine trajale od 1. do 15. novembra. Večeras reprodukujemo snimak koncerta pijanistkinje Rite Kinke i Novosadskog kamernog ansambla, održanog 6. novembra u sali Beogradske filharmonije.

Najznačajniji festival klasične muzike u našoj zemlji, ove godine je trajao od 1. do 15. novembra, a na trinaest koncertnih večeri, koje su održavane u salama Kolarčeve zadužbine, Beogradske filharmonije i crkvi Svetog Ante Padovanskog, nastupila su neka od poznatih imena svetske muzičke scene, kao i vodeći domaći umetnici. Između ostalih, beogradska publika je mogla da čuje nastupe velškog bas-baritona Brina Terfela, zatim pijanista Ive Pogorelića i Martina Garsije Garsije, violinistkinje Kim Bomsori, kao i koncerte kamernih sastava iz Slovenije, Rusije i Rumunskog nacionalnog kamernog hora.

U večerašnjoj emisije reprodukujemo koncert koji su Rita Kinka i Novosadski kamerni ansambl održali 6. novembra u sali Beogradske filharmonije, kada su izvedena dela Riharda Štrausa, Andreja Rubcova i Fransisa Pulenka.

Rita Kinka je rođena 1962. godine u Subotici. Diplomirala je na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, a školovanje je nastavila u Beogradu i Briselu. Usavršavala se i na Džulijardu u Njujorku, u klasi Đerđa Šandora, koristeći stipendiju fondacije Đina Bakhauer, koja joj je dodeljena na međunarodnom takmičenju „Kraljica Elizabeta" u Briselu 1987. godine. Prva je dobitnica godišnje nagrade Evropskog parlamenta „Za ženu Evrope" (Prix femmes d'Europe), nagrade za najboljeg evropskog izvođača ozbiljne muzike, koja je joj je uručena 1991. godine u Briselu. Kao mlada pijanistkinja, Rita Kinka pokazala je veliko interesovanje za savremenu muziku, naročito domaćih autora, čija dela afirmiše i kroz pedagoški rad. Njene interpretacije su izrazitog ličnog pečata sa jasnom stilskom definicijom dela koje tumači, a po rečima kritičara, njen veliki tehnički potencijal i spremnost omogućavaju joj da izvodi najteža dela pijanističkog repertoara.

Na nastupu u okviru ovogodišnjeg BEMUS-a, Kinka je nastupila u saradnji sa Novosadskim kamernim ansamblom koji čine: Laura Levai-Aksin - flauta, Sanja Romić - oboa, Nikola Ćirić - horna, Nemanja Mihailović - fagot i Aleksandar Tasić - klarinet.

Urednica emisije Marija Vuković

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво