Čitaj mi!

Gramofonija

U večerašnjoj emisiji reprodukovaćemo snimke koncerata za obou i kamerni orkestar Antonija Vivaldija, Benedeta Marčela, Domenika Čimaroze i Georga Filipa Telemana u izvođenju članova Lenjigradskog kamernog orkestra sa solistom Vladimirom Kurlinom. Emitovaćemo zapise sa ploče produkcijske kuće Melodija iz 1975. godine.

Vladimir Kurlin je diskografsku karijeru otpočeo već početkom šezdesetih godina, sudelujući na brojnim snimcima kamernih ostvarenja, najčešće autora 17. i 18. veka, uz nekoliko značajnih izuzetaka kao što su albumi sa Betovenovim kamernim delima i ostvarenjima savremenih autora koje je za američko tržište objavila kuća Ej-Bi-Si Vestminster. Album sa koncertima Vivaldija, Marčela, Čimaroze i Telemana koji večeras emitujemo je bio jedan od prvih na kojima Kurlin ima vodeću ulogu, a zahvaljujući uspehu koji je postigao, ubrzo su usledila i druga slična tematska izdanja, kao što je album sa muzikom nemačkih autora 18. veka, objavljen sredinom osamdesetih godina. U ovom periodu Kurlin je započeo saradnju sa čuvenim snimateljem i producentom Feliksom Gurdžijem, sa čijim radom smo se upoznali u prethodnim emisijama. Ploča je objavljena u nekoliko verzija, dok je danas deo ponude većine digitalnih servisa.

Zanimljivo je da je samo na originalnoj sovjetskoj ploči odštampana retka fotografija Kurlina sa njegovim instrumentom, dok su na svakom sledećem reizdanju upotrebljeni detalji sa umetničkih slika, što nije bila uobičajena praksa kada je reč o solističkim izdanjima. Štaviše, reizdanja ove ploče uglavnom ne sadrže ime soliste na naslovnici, a naziv albuma je izmenjen u Kamerna muzika, uz isticanje imena kompozitora, bez pominjanja izvođača. Nisu poznati razlozi za ovakvu odluku, a albumi sa fotografijom umetnika su ponovo počeli da se objavljuju tek nakon njegove smrti 1988. godine.

Autor Milan Milojković

broj komentara 0 pošalji komentar