Читај ми!

Gramofonija

Koncerte za violončelo Jozefa Hajdna i Luiđija Bokerinija izvode Danil Šafran i članovi Ruskog državnog simfonijskog orkestra i Lenjigradske filharmonije. Emitovaćemo zapise sa ploče kompanije Melodija iz 1978. godine.

Snimci Danila Šafrana su još za vreme njegove aktivne koncertne karijere postali vrlo traženi, pre svega zbog specifičnog zvuka violončela Antonija Amatija sa početka 17. veka na kojem je ovaj sovjetski umetnik uvek svirao. Snimanje dinamički delikatnog i koloritnog tona ovog starog instrumenta je bio izazov za tadašnje tehničare, te je album koji večeras emitujemo zabeležen u dva navrata. Hajdnovo delo je Aleksandar Grosman snimio u Moskvi septembra 1962. godine, dok je zapis Bokerinijevog ostvarenja realizovao četiri godine kasnije Feliks Gurgi u Lenjingradu. Mastering oba snimka za američko tržište je obavio čuveni producent i snimatelj Lenki Linstrot iz Ej-Bi-Si studija u Los Anđelesu. Značajno je pomenuti da nemasterovane verzije ovih zapisa postoje u izdanju Eterne i Melodije, u nekoliko desetina verzija objavljivanih tokom sedamdesetih i osamdesetih godina, dok su u Sjedinjenim Američkim Državama ovi snimci objavljivani kao deo Šafranove antologije.

Američka verzija omota ove ploče je zasnovana na poznatim portretima Hajdna i Bokerinija, a dizajnirao ga je Tim Riči. Sovjetska i istočnonemačka izdanja imaju različite omote - od generičkih rukava koji sadrže samo podatke o snimcima, do luksuznih verzija sa fotografijama izvođača i instrumenta, od kojih je neke načinio i nemački fotograf Manfred Formštajn, čuven u svetu popularne muzike. Programski komentar za nemačko izdanje napisao je Karl Šuman.

Autor Milan Milojković
Urednica Sanja Kunjadić

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво