Nova diskografija – Album „Anđeli” sa muzikom Džona Tavenera

Predstavljamo album koji je u martu objavila diskografska kuća Hajperion, a na kojem se nalaze snimci Hora Vinčesterske katedrale pod upravom Endjrua Lamdsena.

Tavener je, uz Arva Perta i Henrika Goreckog bio poznat kao jedan od „duhovnih minimalista" odnosno „novih spiritualista", jer su dela svih ovih autora posedovala smirenost, eteričnu čistoću zvuka i sklonost ka tišini, dok su u kompozicionom smislu svoja ostvarenja realizovali uz redukovanje izražajnih sredstava. Dela svih ovih autora snažno se oslanjaju na muziku prošlosti - na korale i dvoglase, a sam izbor instrumentacije sugeriše da je reč o muzici koja je nastavak viševekovne prakse. U Tavenerovom slučaju, to je veoma često bio horski sastav, koji je spajao kako rusku pravoslavnu praksu, tako i bogatu tradiciju horskog pevanja u Engleskoj.

Naime, Tavener je 1977. godine prihvatio pravoslavnu veru, inspirišući se teologijom i liturgijskom praksom ruske pravoslavne crkve, koja se snažno odrazila i na njegova dela. Iako je pisao u stilu inspirisanim duhovnošću istoka Evrope, često je komponovao dela za anglikansku službu, a posebno je bio je vezan za Vinčestersku katedralu, za čiji hor je napisao veći broj dela koja su u ovom zdanju premijerno izvedena. Štaviše, uprkos Tavenerovoj pravoslavnoj veri, upravo je u Vinčesterskoj katedrali održana njegova sahrana 2013. godine.

Dela objavljena na ovom albumu predstavljaju izbor poznatih kompozicija iz opusa ovog autora napisana uglavnom za proslavu Božića. Ono što ove interpretacije odvaja od ranijih snimaka jeste izvođački sastav koji umesto muškog hora, sada uključuje i dečje glasove, oba pola. Ova promena donekle menja strukturu muzike, stvarajući dodatne kontraste u teksturi, koji nisu postojali kada je dela interpretirao korpus isključivo muških glasova.

Urednica: Ivana Neimarević

broj komentara 0 pošalji komentar