Читај ми!

Уметност интерпретације – Ијан Бостриџ

Чућете како овај британски тенор изводи дела Франца Шуберта, Ноела Кауарда, Клода Дебисија, као и арије италијанских бароких аутора објављене на његовом најновијем албуму „Љубавне муке”.

Бостриџ је рођен 1964. године у Лондону, а његова интересовања кретала су се у областима историје и филозофије, политичке теорије које је студирао и докторирао на Универзитету у Оксфорду. Две године радио је као телевизијски сарадник, а потом и предавач на Оксфорду. Аутор је критички хваљене књиге о вештичарењу и промени у схватању ове праксе у Енглеској крајем 17. и почетком 18. века, која је представљала наставак његовог докторског истраживања.

Иако је од детињства певао у различитим хоровима, музиком је озбиљније почео да се бави тек у позним двадесетим годинама, а пажњу јавности привукао је наступима у Вигмор холу и на фестивалу у Олброу. Убрзо су уследили наступи са Лондонским симфонијским оркестром и сарадње са угледним диригентима као што су Колин Дејвис, Чарлс Макерас и Сајмон Ретл. Његови први дискгорафски радови, били су посвећени немачком лиду, према којем Бостриџ гаји посебан афинитет. У једном интервјуу, овако је објаснио своју љубав према овом жанру: „Чак и као дете, био сам неприродно опседнут питањима љубави и смрти, те у том смислу, заиста сам рођен да певам лид". Његови снимци Шубертове Лепе млинарице и песама Роберта Шумана били су хваљени и награђивани најпрестижнијим дискографским признањима, као што су Грамофон, Дијапазон д‘Ор, Греми, Ехо класик и други.

Свој оперски деби, Бостриџ је имао 1994. године на Единбуршком фестивалу, у продукцији опере Сан летње ноћи коју је режирао Баз Лурман. Две године касније наступио је у Енглеској националној опери и Краљевској опери Ковент Гарден, фокусирајући се пре свега на улоге у операма Бенџамина Бритна. Од тада, овај уметник са успехом наступа широм света, на светским оперским и концертним позорницама, и редовно објављује дискографска издања за издавачку кући Ворнер класикс, чији је ексклузивни уметник. Поред извођења музике, Бостриџ је наставио да се бави и теоријским радом, а његова књига „Шубертово Зимско путовање: анатомија опсесије" награђена је 2016. године.

Специфичан глас Ијана Бостриџа допринео је да овај уметник заузме сасвим јединствено место на светској оперској сцени. Он нема способност изношења раскошних, театралних ликова Пучинија и Вердија, већ деликатну експресивност којом испуњава ликове које тумачи емоцијама и карактером. Зато је, поред опере XX века, као што смо већ поменули, Бостриџ успешан у тумачењу лида. Његово извођење Шубертовог циклуса Зимско путовање навело је, тако, једног критичара да запише „у свим интерпретацијама које сам чуо у концертим салама или на снимцима, никада нисам суштински веровао у то „ја", у протагонисту... никад нисам веровао да постоји таква особа, са својим детињством, надимком, посебним начином на који криви главу. А сада је она стајала предамном".

Уредница емисије: Ивана Неимаревић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво