Ovako đake motiviše srpska nastavnica koja je među 50 najboljih na svetu

Srbija opet ima nastavnika među 50 najboljih na svetu. Ivana Kovačević, nastavnica OŠ „Dr Dragan Hercog“, plasirala se na takmičenje Global tičer prajz. Ove godine nominovano je 12.000 nastavnika iz 140 zemalja. Cilj takmičenja je da se pronađu najbolji nastavnici i pokažu da je njihova profesija značajna za društvo. Kovačevićeva za RTS otkriva kako motiviše đake i zašto su bili spremni za učenje na daljinu.

Ivana Kovačević predajete srpski jezik i književnost u školi gde se nastava odvija u bolnicama i domovima učenika. Kada su svi zbog vanrednog stanja hitno prešli na onlajn nastavu njeni đaci nisu imali nikakvih problema kada je reč o učenju na daljinu.

„Iako nas je ova situacija sve zatekla, spremno smo dočekali prelazak na rad na daljinu. Pored određenih alata za saradnju i deljenje, u nastavi koristimo i veći broj platformi i drugih preporučenih obrazovnih sredstava“, istakla je Kovačevićeva.

Prema njenim rečima, literarna sekcija kojom rukovodi, više od 10 godina stvara i radi u virtuelnom okruženju zbog teritorijalne udaljenosti đaka škole. 

Za 12 godina, koliko radi, Ivana Kovačević je osvojila je veliki broj nagrada, učestvuje u nacionalnim projektima, treninzima, obukama.

Nastavnik koji inspiriše 

Svetsko takmičenje „Global tičer prajz“ organizuje Fondacija „Varki“ u saradnji sa Uneskom, a nacionalni partner je Udruženje „Živojin Mišić“, koje i vrši selekciju nastavnika prema različitim kriterijumima. 

„Nadam se da ću opravdati poverenje i da ću našu zemlju i svoju školu predstaviti onako kako zaslužuje. Jedan od ciljeva takmičenja je da se prikaže nastavnik koji inspiriše i motiviše sve oni koji žele da se bave učiteljskim zanimanjem, da se istakne izuzetan posao koji obavljaju svakog dana širom sveta što se, posebno prethodnih dana, pokazalo kao značajno gde svi naši nastavnici rade na pravi način i pokazuju da obrazovanje treba da bude dostupno svakom detetu i pružiti mogućnost da razvije svoje potencijale čak i u ovim uslovima kada je kontinuitet nastave na neki način prekinut“, objasnila je Kovačevićeva.

Najvažnije je otkriti način na koji đak uči 

Moto nastavnice koja je među 50 najboljih u svetu je: Svako dete uči i izražava se na svoj način, i u tome je magija naše profesije. U svakodnevnom radu sa učenicima, kako kaže, trudi se da oslušne njihove želje, interesovanja, da utvrdi na koji način najbolje uče.

„Neki uče dok slušaju, neki dok posmatraju, neki dok pišu, crtaju, prave određene šeme... U skladu sa tim koristim metode da bi učenje bilo uspešno“, navela je Kovačevićeva koja je sa stručnjacima sa Matematičkog fakulteta u Beogradu kreirala platformu „Završni ispit“ za učenje na daljinu.

„Platforma je nagrađena na svetskom takmičenju u Beču i sada je predložena od strane Zavoda za unapređivanje vaspitanja i obrazovanja za ostvarivanje obrazovno-vaspitnog procesa učenja na daljinu“, navela je nagrađivana nastavnica srpskog jezika.

Među top 50, planirano je da se deset naboljih izabere u junu, a proglašenje najboljeg u oktobru u Londonu. Ukoliko koronavirus ne bude rekao drugačije.

broj komentara 1 pošalji komentar
(utorak, 31. mar 2020, 15:25) - Sth. [neregistrovani]

Pedagog za primer

Buducnost i prosperitet jedne drzave i njenih gradjana najvise zavisi od ucitelja, nastavnika i profesora i njihove pedagoske usavrsenosti , da prenesu znanje na ucenike i studente . Potreban je prijemni ispit za pedagoge. Nije dovoljno samo znanje skolske materije, vec i nadarenost da prenese znanje na mladje generacije, PEDAGOGIJA .
Vazno je i ekonomso i politicko stanje u jednoj drzavi, moral, kultura.
Kvalitete ove nastavnice, drzava treba da koristi i na odgovarajuci nacin nagradi