Интерпрофесионално образовање

Наставно-научна већа универзитета у Србији – медицинских, стоматолошких и фармацеутских факултета, у званичан програм студија укључила су нов, заједнички предмет под називом ‒ интерпрофесионално образовање.

Такође, предмети за клинички стаж / студентску стручну праксу унапређени су кроз дефинисање стандарада и компетенција које студент треба да стекне током трајања додипломске наставе.

Савремено образовање здравствених професионалаца (медицина, стоматологија, фармација и сестринство) суочено је са растућим здравствено-социјалним потребама друштва. Универзитети су препознати као институције које међу првима треба да се прилагоде тим потребама, због чега је потребна модернизација програма образовања.

„Програм додипломских здравствених студија треба да обезбеди формирање компетентних будућих здравствених професионалаца, који могу да обезбеде квалитетну здравствену заштиту заједници. Да би се то остварило, потребна је равнотежа између образовног и здравственог система једне земље. Поред тога, због статуса регулисаних професија, образовање будућих здравствених професионалца треба да задовољи специфичне и стриктне стандарде на националном и међународном нивоу", каже за Портал РТС-а проф. Љиљана Тасић са Фармацеутског факултета у Београду, руководилац пројекта „Унапређење образовања здравствних професионалаца заснованог на практичном искуству у реалном радном окружењу у Србији", који финансира Европска комисија кроз програм Еразмус плус, а чији је носилац Универзитет у Београду.

Поред стандардизације и унапређења процеса образовања будућих здравствених професионалаца, пажња је посвећена и наставничким и менторским компетенцијама наставника и сарадника универзитета и наставних клиничких база. Сенат Универзитета у Београду донео је одлуку којом се утврђује програм сталног усавршавања „Унапређење наставничких и менторских компетенција за образовање здравствених професионалаца". Прва 44 наставника са четири државна универзитета започела су са обуком у марту 2018. године, са циљем да имплементирају иновативну праксу у настави.

„Добре идеје академске заједнице употпуњене су набавком модерне опреме у вредности од 200.000 евра, намењене за развој и имлементацију модерних метода у учењу у настави будућих здарвствених професионалаца. Унапређењем квалитета додипломске наставе студенти ће бити у прилици да унапреде и стекну нова знања и вештине, а тиме и побољшају квалитет здравствене заштите и јавног здравља у Србији" ‒ са задовољством додаје проф. Љиљана Тасић.

У Ректорату Универзитета у Београду, 10. октобра одржан је завршни симпозијум међународног пројекта, на коме су изнети резултати постигнути укључивањем студената и наставника факултета здравствених наука, здравствених професионалаца, као и представника Министарства просвете, науке и технолошког развоја, Министарства здравља, Националног савета за високо образовање, Сената Универзитета у Београду, представника струковних асоцијација и комора и стручне јавности.

 

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво