Читај ми!

Амазон ће нас шпијунирати усисивачима

Према писању америчких медија, Амазон је за 1,7 милијарди долара купио компанију за роботске усисиваче Ај-робот. Тиме ће интернет гигант додатно ојачати присуство у потрошачкој роботици, након што је прошле године представио кућног робота са именом „Астро“. Према писању Верџа, модел „румба Ј7“ Ај-робота има предњу камеру подржану вештачком интелигенцијом која може да идентификује објекте у дому.

Из перспективе паметног дома, чини се да је јасно да Амазон жели Ај-робота због мапа које генерише како би стекао дубоко разумевање наших домова.

Компанија за усисиваче, зато, има детаљно знање о плановима наших домова и, што је најважније, о томе како се они мењају, преноси Верџ.

Ај-робот зна где је кухиња, које су собе за децу, где је софа (и колико је нова), и да ли сте недавно претворили гостинску собу у дечју.

Таква врста података је дигитално злато за компанију чија је примарна сврха да нам прода више ствари.

Многи су зато забринути због импликација на приватност, као што је то био случај и када је представљен робот „Астро“.

Људи желе да кућна аутоматизација ради боље, али не желе да се одрекну интимних детаља ради веће удобности, пише Верџ.

То је загонетка у целом свету технологије, али је у нашим домовима много личнија.

Амазонова историја дељења података са полицијским управама преко подружнице Ринг, у комбинацији са паметним звучницима Ехо и сада темељним познавањем нацрта планова домова, даје прилично потпуну слику свакодневног живота.  

Сваки од Ај-роботових „румба“ усисивача креће се по кућама више пута недељно, мапирајући просторије изнова и изнова.

На најновији модел, Ј7, Ај-робот је додао камеру са предње стране, са погоном који покреће вештачка интелигенција, која је детектовала више од 43 милиона објеката у домовима.

Други модели имају камеру ниске резолуције која је због навигације усмерена ка плафону.

Све то чини вероватним да се куповина не односи на роботику, јер да је то оно што је Амазон желео, купио би компанију Ај-робот пре много година, преноси Верџ.

Уместо тога, вероватно је купио компанију за релативно мали новац, јер је Ај-робот пријавио пад прихода од 30 одсто због све веће конкуренције, не би ли добио детаљан поглед у наше домове. Зашто? Јер познавање плана нашег дома пружа контекст.

А у паметном дому, у којем Амазон игра велику улогу, контекст је краљ, закључује Верџ.