Читај ми!

Гугл није свезнајући и затрпава нас рекламама, постоје боља решења

Ако питате Гугл, који је прошле године од реклама зарадио 253 милијарде долара, може ли се претраживати по интернету без шпијунирања и реклама, рећи ће да не може. Борислав Агапијев, доктор компјутерских и рачунарских наука, каже да може и да он има начин да „обесмисли рекламе“.

Главни, мада не и једини Гуглов бизнис, како наводи гост Јутарњег програма др Борислав Агапијев, јесу рекламе. Тако да је обим и скала реклама које они пласирају у целом свету заиста енорман.

„Највећи проблем је што има сувише реклама и нарушавања приватности, и цео свет почиње да се бори против тога“, напомиње Агапиев.

Велике компаније су, чини се, тврди гост Јутарњег програма, достигле свој врхунац и почињу да стагнирају, што даје шансу стартапима да нађу своје место.

Иначе, главни пројекат на којима раде стартапи др Бранислава Агапијева заснива се на систему претраживања преко геометрије интелигенције јер „Гугл не разуме шта га питамо“. Пошто га користимо већ више од две деценије, Гугл је стекао ауру и доживљава се као свезнајући.

„Њихова технологија, сада стара преко 20 година заснива се на кључним речима, а после толико година, ипак очекујемо да добијемо мало директнији и јаснији одговор на питања, не само да идемо по страници и кликћемо по плавим линковима. Посебно што прво треба да се изборимо са гомилом реклама да све то нађемо, нарочито на мобилним телефонима“, наглашава научник.

Први и главни пројекат са којим је др Бранислав Агапиjев почео назван је аутоматски систем за резoновање. Идеја је да се дâ најсвеобухватнији одговор на питање „зашто“ и „зато“.

„Ако поставите било које питање – Други светски рат, финансијска криза, тесне ципеле или било шта – систем даје рангирано шта су узроци и последице тога, што је у ствари резоновање“, објашњава саговорник Бојане Марковић.

Систем је недавно пуштен и налази се на адресама qaagi.com и yottaanswears.com, који је сестрински пројекат и даје одговоре на генерална питања. Грађани могу бесплатно да користе ове претраживаче на којима је превазиђен концепт кључне речи.

„Једно од мојих великих задовољстава и разлог због ког сам овде је да посетим наше младе стручњаке који су професионални, знају стране језике, високо су образовани. То је на Западу јако скупо. Мој тим је у Београду, инжењери развоја мојих компанија су у Србији“, истакао је Борислав Агапијев, доктор компјутерских и рачунарских наука.

Додаје да су места, као што је Силицијумска долина у Америци, постала прилично тешка за живот, гужва је, скупо је, па се наши успешни људи често одлучују да се врате у Србију.