четвртак, 11.12.2025, 08:08 -> 08:08
Извор: РТС, Guardian
Инфлуенсери средњих година праве хаос на друштвеним мрежама
Како се публика средњих година све више окреће дигиталним медијима, старосна група од 55 до 64 године постаје све важнија демографска група. Та старосна група је она коју треба да циљате ако желите више прегледа, а све је више и инфлуенсера у шестој па и седмој деценији.
Каролина Идијенс била на одмору 2022. године када ју је брат позвао да јој каже да хитно провери свој налог на Инстаграму јер јој број пратилаца расте невероватно брзо.
Као и многи персонални тренери, Каролина је почела да објављује своје часове фитнеса на овој мрежи убрзо после избијања пандемије корона вируса 2020. године. За две наредне године створила је базу пратилаца више него пристојну за једну жену средњих година која се бави фитнесом.
Међутим, након што је један видео-снимак у којем нуди смернице за постизање затегнутих руку, преузео амерички фитнес налог, број њених пратилаца је скочио на 50.000 и наставио да расте.
„Објављујем га сваке године сада као неку врсту почасти. Управо ме је тај видео-клип лансирао на потпуно ново тржиште“, шали се Каролина, коју често зову краљицом фитнеса за особе средњих година.
Данас, као @carolinescircuits има 2,3 милиона пратилаца на Инстаграму, више од 70.000 на Тик-току и 50.000 на Јутјубу. Објавила је и књигу У форми са 50 година (Fit at 50), која је недавно постала бестселер Сандеј тајмса – што је чини кључном инфлуенсерком у све важнијој демографској групи за платформе друштвених медија: онима средњих година и старијим.
Ако желите да проширите свој досег на друштвеним медијима, подаци сугеришу да бисте могли да циљате старије од 55 година.
Истраживање медијских аналитичара компаније „Ампер аналисис“ показало је да су људи у старосној групи од 55 до 64 године остварили највећи раст саобраћаја на Јутјубу, за 20 одсто од 2020. године у САД и 14 одсто у Великој Британији. Тик-ток је такође забележио пораст од 16 одсто у броју британских корисника у овој старосној групи у протеклој години.
„Овај тренд примећујемо последњих неколико година где старија публика, која је била традиционално фокусирана на линеарни ТВ програм (за разлику од стриминг сервиса), почиње да прелази у дигитални простор“, каже Минал Мода, шефица одељења за истраживање потрошача у компанији „Ампер аналисис“.
„А добијањем приступа стварима попут паметних телефона и посебно паметних телевизора, отвара им се потпуно нови свет.“
Више од половине одраслих Американаца у тој старосној групи сада гледа видео-снимке инфлуенсера на недељној бази.
Неки од њих ће пратити Валери Мекеј из Инвернеса, која је као @embracingfifty привукла 312.000 пратилаца на Тик-току и скоро милион на Инстаграму откако је покренула свој срдачно-брбљиви налог пре осам година.
„Гледајући уназад, не бих изабрала тај назив (прихватам педесете) јер сада имам 62 године и остала сам при њему. Али поента је била да прихватам живот после 50. године. Имала сам двоје деце, обоје су се одселили и уживала сам у животу са собом и својим мужем, то је било као слобода.“
Направила је налог на мрежама након што је чула жену како пита која је сврха шминке и стила након одређених година.
„Само сам помислила, па, која је сврха живота? Само се облачи и буди оно што желиш да будеш“, објашњава Валери.
Како каже, покушава да не размишља о огромном броју људи који је гледају из целог света – од којих многи деле интересовање за временске прилике у Шкотској: „Често ме питају: 'Долазим у Шкотску, шта да обучем?' На то ми је тешко да одговорим јер бих могла да се шетам у мантилу, а њима би можда били потребни широки капути“.
Марк Лидстер је 62-годишњак из северног Лондона који објављује видео-записе као FitnessGeezer на Јутјубу и Инстаграму, где привлачи и до милион прегледа.
„Има много момака који пуне 40, 70, 80 година – који се повезују са мном и црпе инспирацију из онога што радим“, наводи овај фитнес инфлуенсер.
Као и Валери Мекеј, Лидстер каже да је активно ангажовање са публиком кључно. Поред тога што постају све вештији са технологијом, људи тих година, објашњава Марк, имају утисак да су све више одвојени од друштва и постају усамљенији.
„Друштвене мреже су још један начин да се осетим као део нечега – покушавам да створим тај осећај заједнице“, поручује Марк.
Кључна ствар код људи старијих од 50 година јесте бити увек искрен, наглашава 53-годишња Каролина Идијенс.
„Најважнија ствар у вези са друштвеним мрежама у овој старосној групи је поверење. Мора бити искрено – мало смо старији и мудрији, а оно што публика заиста тражи су људи чијим саветима могу да верују. Особе средњих година заиста воле тај осећај заједништва“, поручује Каролина.
Коментари