Нови „југо“ полако јури ка изложби ЕКСПО 2027.
Александар Бјелић из Компаније „Глобо" и графички дизајнер Дарко Марчета најавили су да ће за две године представити прототип обновљеног аутомобилског бренда „југо“ на специјализованој изложби ЕКСПО 2027. у Београду, који ће бити у возном стању.
Колекционар аутомобила и нови власник права на име и модел „југо" Александар Бјелић жели да заштити име и врати га поново на путеве.
Рођен у Немачкој и никада није живео у бившој Југославији или у Србији. По пореклу Србин, а као колекционар класичних и спортских аутомобила, наравно и „Заставних“ возила, одлучио је да сам покрене заштиту бренда „Заства“ са коначним циљем да врати „југо“, не само као бренд, него и као возило. У томе му је помогао дизајнер Дарако Марчета и први „југо“ биће спреман већ за Експо 27.
„Модел смо представили у Минхену на сајму дизајнера, и то је био велики корак за цео пројекат. Добили смо позитивне коментаре и то је разлог да можемо да наставимо даље са пројектом“, истиче Дарко Марчета.
Још једна велика новост, иста екипа обновила је и „заставу 101“. Ради се убрзано на пројекту како би се и овај модел нашао на Експу 2027, а нови „стојадин“ има потпуно нови дизајн унутрашњости и спољашности.
За сада овај тим тражи фабрику која ће радитиове моделе, а помиње се и Египат где је „Застава“ имала своје погоне за склапање аутомобила и где је веома била успешна у производњи.
Рецепт је јасан нови „кец“, како га популарно многи зову, биће јефтин и доступан ценом, а планира се и његова електификација.
„Следећи корак су још два модела. Преговара се са произвођачима који би то могли да производе. Израда прототипа ради се у Зрењанину“, додаје Марчета.
Унутрашњост и спољашност су у складу са трендовима, али ипак много скромније него код кинеских модела. Више је традиционална. Интерсантно је да су наше комшије Хрвати изутетно заинтересовани за овај модел и у већини њихових портала пише да се враћа „застава 128“ у пуном сјају.
Коментари