Женева, за аутомобил од два и по милиона евра чека се у реду!

Производња и продаја аутомобила у свету су и прошле године забележиле експанзију, кажу стручњаци сумирајући резултате на 87. међународном салону аутомобила у Женеви. Произведено је око 83 милиона аутомобила, а највећи раст, и до 13 одсто, и даље имају тржишта у Азији. У Женеви је новинарима приказано 60 премијера, половина су била хибридна или електрична возила. Најскупља возила одмах су продата, а за аутомобил од чак два и по милиона евра – чека се у реду.

Женева, за аутомобил од два и по милиона евра чека се у реду! Женева, за аутомобил од два и по милиона евра чека се у реду!

Женевски Салон аутомобила је добро место да се види у ком правцу се развија ауто-индустрија, али и центар да крупни капитал и произвођачи уговоре кредите за производњу нових модела.

Финансије су у првом плану, а највећи купци европских брендова су кинеске банке и фондови. Кинези су на тај начин већ купили и контролису „ПСА групу“, „Опел“, „Саб“, „Волво“, а већ сада многи делови за аутомобиле – пластика и електроника долазе из кинеских фабрика.

Кинези купују како би дошли до технологије. Тако ће ускоро сва возила „Волвоа“ уместо из Шведске долазити из Кине.

Кинези знају шта раде – они су куповином „Опела“ добили најсавременију технологију коју нису сами могли да развију и једноставније им је да је купе и тиме смање огромне трошкове.

Од 60 премијера најмање је било оних доступних широкој публици. Већином су то аутомобили од 30.000 евра и више. Најскупљи и најлуксузнији продати су већ првог дана, а за моделе од 2,5 милиона евра постоје и листе чекања.

„Бугати чирон“, најскупљи аутомобил произведен икада, вреди 2,5 милиона евра и урађен је у 500 примерака од чега су сви продати. Тридесет одсто је продато у Европи, 30 одсто у Америци и 30 одсто у Азији.

Брзина којом се технологија мења је огромна. Према предвиђању стручњака до 2021. године имаћемо серијске аутомобиле који сами возе, а до 2025. године у многим европским земљама укинуће се могућност коришћења мотора на бензин и дизел.

Од 2023. очекују се и прве трке аутомобила без возача тако да ће технологија преузети примат над вештинама вожње.

Број коментара 12

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 04. јул 2025.
28° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом