Читај ми!

Локнер: Слађана Милошевић је једна од најинтригантнијих фигура музичке сцене

Слађана Милошевић је била једна од најинтерсантнијих и најинтригантнијих фигура музичке сцене ових простора, Србије, региона, некадашње Југославије, рекао је Танјугу музички критичар Бранимир Локнер.

Локнер: Слађана Милошевић је једна од најинтригантнијих фигура музичке сцене Локнер: Слађана Милошевић је једна од најинтригантнијих фигура музичке сцене

Александра Слађана Милошевић преминула је данас у 69. години.

Како је Локнер напоменуо „Иако у дискографском смислу сигурно није оставила онолики број снимљених трагова, колико је то могла током година деловања њене често испрекидане каријере, њена ауторска шареноликост, суочавање са различитим стилским изазовима, те уметничка и 'модна‘ екстравагантност, разликовале су је од већине колегиница и колега са сцене“, наглашава Локнер.

„Као изузетно талентована музичарка, такође и певачица, поред неколико мање афирмисаних састава, своје важне и значајно видљиве почетне кораке имала је у саставу 'Здраво', Бобана Петровића, једног од пионира овдашњег модерног функа. Често би гостовала на њиховим наступима, свирајући виолину, а понекад и интерпретирајући одређену нумеру" додао је Локнер.

Музички критичар је подсетио да је први соло албум Слађане Милошевић Горим од жеље да убијем ноћ објављен за ПГП РТБ 1980. године, највише био окренут некој њеној овдашњој варијанти „типично београдског рока“.

„Изласку тог албума претходили су синглови: Ау-Ау, Секси дама, Симпатија, који су потврђивали њен велики таленат и ауторско уклопљавање кроз форму надолазећег овдашњег новог таласа. Следећи албум Неутрални дизајн, снимљен са немачким саставом истог назива, реализован 1983. године, према мом мишљењу њено најквалитетније издање, показивало је ауторско прихватање постулата поменутог жанра и изузетно добро сналажење са бројним свирачким и аранжманским изазовима.Музика са албума ишла је у корак са временом и тадашњим трендовима“, рекао је Локнер.

За њега нема дилеме да је Слађана је волела да се у уметничком смислу мења и огледа у различитим формама, суочавајући се са разним утицајима, константно истражујући границе својих могућности.

„Певала је песме Дарка Краљића и 1988. године, снимила албум са својим интерпретацијама музике овог познатог нашег композитора. Огледала се и у хеви металу, поставши током времена изузетно техничко-занатски квалитетна гитаристкиња, и 2000. године снима албум назива Animal Tested. Живела је у Америци, вратила се у Београд, радила је на разним пројектима едукативног концепта, орјентисаних ка темама везаних за музичку индустрију. Њен дует са Дадом Топићем и песма Принцеза, представљали су такође део приче која је што се комерцијалности и масовности тиче, увукла у великом обиму у домове наших суграђана.“

„Била је директна, конкретна, никада се није либила да каже шта мисли, и до краја је остала у потпуности своја и јединствена. Да је њена каријера могли ићи другачијим током, то је такође тачно, али има пуно позитивних и неизбрисивих разлога, по чему ће њен уметнички израз и каријера остати запамћени“, наглашава музички критичар Бранимир Локнер.

Влада Џет:Слађана Милошевић једна од последњих певачица која је одлично певала

Владимир Јанковић Џет, музичар и радио водитељ у изјави за Танјуг наводи да је Слађана Милошевић једна од последњих певачица која је одлично певала.

„Била је склона експериментима, опробала се у многим жанровима. Штета што се, последњих година, из здравствених разлога повукла. Певачице у тим годинама на светској сцени пружају највише. Била је много боља музичарка и певачица него што су људи знали. Интересантно, свирала је и виолину, али није то истицала. Мислила је да то није добро за њен имиџ. Одлично је свирала и гитару, али то њије проблем оном ко влада виолином", наводи Јанковић.

Игор Блажевић Блажа: Слађана Милошевић је била женски анђео са звезданом прашином

Рок музичар Игор Блажевић Блажа је нагласио да је рок уметница Слађана Милошевић била „највећа могућа звезда на овим просторима“ и да њен „правац и жанр поп-рок музике није имао премца у целој бившој Југославији".

„Први пут у животу сам је видео кад сам имао 16 година. Дошла је у мој улаз зграде где живим и отишла код мог комшије. Био је то Драган Бачић Гане, свирао је гитару у њеном бенду. Када сам је угледао, не само што је била прелепа, већ је изгледала као највећа светска звезда свих времена. Срео сам је уживо скоро 30 година касније када сам дошао у њен стан да урадимо интервју за часопис Бре. Отворила ми је врата сва дотерана, увек је пазила на себе, и мени је изгледала потпуно исто као и пре 30 година.“

Додаје да како нас је Слађана Милошевић напустила у 69. години, толико је имао и Дејвид Боуви када је заувек отишао са овог света. Блажа је сигуран да ће се њих двоје сада наћи негде горе и направити дует. Блажевић је незадовољан што Слађана Милошевић није толико била активна у музици последњих година.

„Иначе су жене код нас у музици и рокенролу биле у таквој ситуацији да тешко да могу дуго трајати у континуитету. Увек је било лакше мушким извођачима. По многим примерима се то показало до сада. Слађана је често мењала своје поставе у бенду. Када се са нечим новим појави, то увек буде и занимљиво, али некако нема онда довољно наступа да све то промовише. За мене Слађана Милошевић је изгледала онако како би требало свака музичка звезда да изгледа", закључио је Блажевић

субота, 27. април 2024.
20° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво