Читај ми!

Мушкарци су нове „купохоличарке“

Тржиште луксузне мушке одеће расте скоро 14 одсто годишње, што скоро двоструко превазилази пораст који бележи тржиште намењено нежнијем полу, тврде стручњаци. Модни познаваоци овај обрт објашњавају појавом јарких боја и упадљивих дезена, растућом популарношћу строгих линија и погодностима које нуди куповина преко интернета.

Према недавном извештају међународне компаније за консалтинг „Бејн", тржиште луксузне мушке одеће расте скоро 14 одсто годишње, и скоро двоструко надмашује раст продаје женске гардеробе.

Мушки потрошачи се све више окрећу стилу и моди са истим жаром као и њихове лепше половине, па и одећа намењена припадницима јачег пола постаје растући приоритет луксузних модних марки.

Модни стручњаци тврде да су ову појаву узроковала три фактора: појава живописних боја и дезена, повратак оштрих линија у кроју и погодности интернета.

„Колоритни цунами"

Познати дизајнер Раф Симонс повукао је одлучујући потез који је променио смер размишљања у колористици мушке моде. Сада први човек дизајнерског тима куће „Диор" изазвао је „цунами" по питању боја пре две године када је приказао свој предлог за сезону пролеће/лето 2011. године – колекцију Pitti Uomo за модну кућу „Џил Зандер".

Пред сам почетак ревије небо се наоблачило, што је живе и веселе боје на моделима, попут флуоросцентнонаранџасте и јаркоружичасте, постављене испред тмурне позадине, додатно истакло и допринело шокантном ефекту.

Јарки колорит се одмах урезао у колективну модну свест. Последица тога био је тренутни заокрет ка живописним бојама, чак и конзервативних робних марки попут „зење" (Zegna) и „ферагама" (Ferragama).

Узак не значи и тесан 

Строги кројеви мушких одела били су други кључни покретач пораста интересовања за луксузну мушку одећу. Популарност телевизијске серије Људи са Менхетна вратила је на сцену пажљиво и строго укројена мушка одела, као и пратеће елементе углађеног изгледа овог стила.

Годинама уназад гардероба просечног човека била је састављена од, према замисли креатора, припијених одела, најчешће парадоксално већих за неколико бројева. „Клијенти су схватили да израз узак не значи и тесан", рекао је Мајкл Крејман, суоснивач фирме "Black dog 8 Showroom".

„За продавца који је покушавао да прода ову идеју о укројеним мушким оделима годинама уназад, то је коначно почело да функционише."

Мушкарци су лењи!

Блогери су такође имали великог удела у промени тенденција на модном тржишту. Модерна , класично обучена италијанска господа прва су изазвала пажњу Скота „Сарториалисте" Шумана, док су авангарднији момци у Лондону, Токију и Паризу себе пронашли у текстовима Томија Тона и других оштрооких фото-блогера.

„Мушкарци су лењи. Они не воле да иду у продавницу да купују", сматра Лу, пословни партнер Мајкла Крејмана. „Али када они могу да прочитају блог и кажу: 'Ова робна марка је потпуно нова ствар' или 'Ја могу наћи ове панталоне на овом сајту', то стварно мења игру."

Светле боје и кројење, као и лак приступ светској електронској мрежи, можда могу имати предности што се тиче пословања, али није свако заљубљеник у актуелне трендове мушке одеће.

Прошле године, током округлог стола за питања моде Бон магазина, уредница издања Мадлен Леви пожалила се на презасићеност овом појавом, изјавивши: „Oдрасли мушкарци изгледају као да су их њихове мајке обуклe... као мали дечаци који иду на рођендан."

„Не разумем шта се дешава. Заиста је досадно! Та цела фасцинација гардеробом за господу", додала је модна списатељица Жо-Ен Фурнис. „То је невероватно конзервативно. Ми не можемо да се вратимо кроз време; морамо да идемо напред, а џепне марамице нас у томе спутавају."

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 07. август 2025.
20° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом