Пронађена легендарна „северна Атлантида“ коју је прогутао океан

Изгубљени средњовековни град Рунхолт за који легенда каже да га је прогутало море као казну за грехе, археолози су по први пут мапирали.

У књизи Постања, Бог кажњава народ Содоме и Гоморе за њихову злоћу тако што их сравњује огњем и сумпором. За Немце, легенда о изгубљеном граду Рунхолту је служила у исте сврхе. Легенда каже да је некада напредан град прогутало Северно море у једној ноћи након јаке олује као казну за грехе његових становника.

Према народном предању, ови греси су укључивали ствари као што су пијанство, безбожништво и разметање богатством, наводи Тајмс.

Живот у изобиљу довео је до неморалног живота, а крај је дошао око Божића када је банда младих пијанаца покушала да натера свештеника да свињи дâ последњу причест у локалној гостионици.

Свештеник је отишао у цркву и молио се и молио богу да казни младиће. Напустио је град следећег дана, а недуго затим се погодила велика олуја која је збрисала Рунхолт са лица земље.

У средњовековним легендама, звук са звоника могао је да се чује из дубина Северног мора.

Док су неки историчари доводили у питање да ли је град икада постојао изван мита, нова истраживања су открила остатке ове „северне Атлантиде“ у Ваденском мору, наводи се у извештају.

Археолози са Универзитета Кристијан-Албрехт у Килу пронашли су око 1,9 километара средњовековних хумки око острва које је сада познато као Зудфал након што су геофизичким истраживањем мапирали локацију.

„Остаци насеља скривени испод муља прво се локализују и мапирају на широком подручју користећи различите геофизичке методе као што су магнетна градиометрија, електромагнетна индукција и сеизмика“, каже Денис Вилкен, геофизичар са Универзитета Кил, о истраживању у саопштењу за медије.

Нови налази су укључивали луку, темеље велике цркве и системе за одводњавање, према новом истраживању.

У саопштењу за јавност се наводи да су истраге о плимским равницама наставиле да „изнесу на видело значајна нова открића“ и да су пружиле неупоредив увид у живот народа Северне Фризије.

Али истраживачи су у сталној борби са временом, јер услови у којима се налазе непрестано изједају остатке.

„Остаци средњовековног насеља су већ јако еродирани и често се могу открити само као негативни отисци“, каже Хана Хадлер, која ради на Институту за географију Универзитета у Мајнцу.

„Тако да хитно морамо интензивирати истраживање“, додаје Хедлерова.

уторак, 23. април 2024.