На Данима Зорана Радмиловића у Зајечару се надмеће осам представа
Зајечар је од 16. октобра центар позоришне уметности. На међународном Фестивалу „Дани Зорана Радмиловића“ за глумачку награду надмеће се се осам представа из земље и региона. Осим главне награде, која носи име великог глумца, биће проглашена и најбоља представа према гласовима публике и најбоља сценографија, а глумцу вечери додељује се „Зоранов брк“.
На Стеријином позорју од 1988. године додељије се награда „Зоран Радмиловић“ за гумачку бравуру. Први добитник био је Милан Гутовић, а онда су се низали лауреати до овогодишње добитнице Миње Пековић.
„Кад кажемо Зоран Радмиловић, и да си добио награду 'Зоран Радмиловић', ти се онда увек питаш – добро, колико ја у свом животу имам снаге, воље, храбрости да будем бар десети део“, напомиње награђена глумица Миња Пековић.
Ове године „Зоранов брк“ за глумца вечери добили су Милош Танасковић, Иван Михаиловић, Матеа Марушић и Драгана Мићаловић. Драгану Мићаловић, за улогу Ане Карењине, награда је довела до суза.
„Ниш је био град у коме је мој отац живео, и прва професионална представа коју сам икада радила је управо Ана Карењина, у граду у којем је живео мој отац. Прва награда коју сам добила је у позоришту у коме је играо мој ујак и моја ујна. Тако да, верујте да мени ово значи и много више него што можете да замислите“, признаје награђена глумица.
Нордијску драму Госпођица Јулија публика је видела у извођењу градског кашалишта из Винковаца и Хрватског народног казалишта из Осјека у режији Аиде Буквић.
„Био је прави ужитак радити са Аидом. Иако је професор и онако врло прецизна и оштра, и онако праведно строга, али опет нас је пуштала да се догоди та хемија, кроз цели комад, и стварно нас је топло водила неком својом енергијом и био је ужитак радити са њом“, наглашава Матеа Марушић, добитница награде „Зоранов брк“.
Звездара театар извешће у Зајечару представу Тре сореле према тексту Стевана Копривице у режији Милана Караџића.
Фестивал траје до 23. октобра када ће бити проглашен најбољи глумац, најбоља представа и сценографија.
Коментари