Почињу „Дани кубанског филма“

Манифестација „Дани кубанског филма“ биће отворена вечерас у Дому културе Студенски град. Циљ ретроспективе је да нагласи потенцијал кубанске кинематографије, која за тему има свакодневни живот становника социјалистичке Кубе, од Кастрове револуције, па све до данас.

Свечана манифестација „Дани кубанског филма" биће отворена вечерас у „Малом биоскопу" Дома културе Студентски град, у сарадњи са Друштвом српско-кубанског пријатељства.

Уводну реч даће професор Факултета драмских уметности Љиљана Богоева Седлар, а први филм на програму биће Странице Маурицијевог дневника у режији Мануела Переза Паредеса, који је снимљен 2006. године.

Селектор програма је Петар Митрић, а до 27. марта биће приказано седам целовечерњих филмова. Свакој пројекцији претходиће кратко уводно предавање.

Ови филмови су остварили изузетну комуникацију са публиком широм света, путем дистрибуције и учешћа на многим фестивалима.

То су, уз Странице Маурицијевог дневника, Успомене на неразвијеност Томаса Гутиереза Але из 1968. године, Лусија Хумберта Соласа из 1969. године, Јагоде и чоколада Гутијереза Але и Хуана Карлоса Табија из 1994. године, Живот је звиждук Фернанда Переза из 1998. године и Свита Хавана истог аутора из 2003. године, као и Три пута два чији су аутори Естебан Гарсија Инсаусти, Павел Жиро и Лестер Хамлет из 2004. године.

Циљ ретроспективе је да представи репрезентативне кубанске филмове који за тему имају како транзицију постреволуционарне Кубе, тако и транзицију Кубе после пада Берлинског зида и трајања специјалног периода.

„Избор филмова ће на својеврстан начин публици у Београду пружити инсајдерски увид у свакодневни живот становника социјалистичке Кубе, од Кастрове револуције 1959. године до данас и на тај начин нагласити потенцијал филма као аутентичног историјског извора", најављује Митрић.

Оно што повезује све одабране филмове, додаје селектор програма, јесте аутентичан интелектуални дискурс приликом суптилног испитивања кубанске стварности, одређен вишеслојношћу, интертекстуалношћу и аналитичким ставом аутора, као и дефинисањем једне нове парадигме теоретских критеријума у анализи филма.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 20. август 2025.
21° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом