Четврт века моста који је спојио два града и две државе
Навршило се 25 година откако је пуштен у саобраћај Ересундски мост, најдужи комбиновани друмско-железнички мост-тунел у Европи, спона између Данске и Шведске.
Био је 1.јул 2000. године када је, како Швеђани у шали кажу, почела нова „инвазија Данаца“. А вероватно би и Данци могли рећи нешто слично.
Тога дана пуштен је у саобраћај Ересундски мост, најдужи комбиновани друмско-железнички мост-тунел у Европи, спона између два града, Копенхагена и Малмеа, али и две државе – Данске и Шведске.
Мост су званично пустили у саобраћај данска краљица Маргрете и шведски краљ Карл Густав. Био је то импресиван пројекат, који је коштао око четири милијарде евра, а за који је идеја постојала деценијама уназад.
Сама мостовна конструкција дуга је нешто мање од осам километара. Потом се прелази преко вештачког Биберног острва (логичног наставка природног Сланог острва), дугог четири километра, који је на данској територији, и даље према Копенхагену надовезује се на Дрогденски тунел дуг још четири километра, који је највећим делом испод мора.
Какву је важност, економску, финансијску, трговинску, културну имао за две суседне и тесно везане скандинавске нације, сувишно је и говорити. Мост је постао много више од моста, симбол нордијског јединства, сарадње и слоге.
На дан када је отворен пре четврт века, суверени две државе (краљицу Маргрете је на трону прошле године наследио син Фредерик), поново су се окупили са супругама, краљицом Силвијом и краљицом Мери, да обележе значајан датум.
Мост је у међувремену стекао и филмску популарност, јер је 2011. на шведској телевизији емитована прва епизода криминалистичке серије Мост, чија је радња већим делом везана управо за њега, а која је постала светски хит и доживела четири сезоне.
Коментари