Читај ми!

Премијера за премијером

Сви највећи светски произвођачи аутомобила сјатили су се и ове године у Женеву, где су до 17. марта заказали чак 130 премијера. Очекује се и 700.000 посетилаца. Пре самог почетка Салона проглашен је и „Аутомобил 2013. године“ – седма генерација „фолксваген голфа“.

Женевски Салон је 83. пут отворио врата љубитељима аутомобила са свих страна света.

Кризе, изгледа, нема ни у траговима – од 7. до 17. марта је заказано чак 130 светских и европских премијера.

Прво су представљени они најатрактивнији, да не кажемо најблештавији – „лаферари", „ламборгини венено" и „бентли флајинг спар".

„Ламборгинијев" суперспортиста „венено" (отров), назван по једном од најопакијих бикова свих времена, има 6,5-литарски V12 мотор са 750 коњских снага, која га може убрзати до 355 километара на сат. Кошта три милиона евра. Биће произведено свега три примерка.

Из Маранела је стигао монструозни „лаферари". У Женеви је представљен речима: „Тражили сте га – ево вам га".

Наследника чувеног модела „енцо" покрећу бензински мотор од 800 коњских снага и електромотор од 163 КС. Са овом чудовишном укупном снагом којом располаже, од  до 100 km/h треба му мање од три секунде, а до 200 мање од седам.

Кажу да велике заслуге за то има и каросерија са савршено распоређених 1.255 килограма (49 одсто напред и 51 одсто позади). Технолошки је готово једнак болиду Формуле 1. Биће произведен у 499 примерака. Сваки ће коштати 1,3 милиона евра.

„Бентли флајинг спар" је најбржа и најснажнија лимузина овог енглеског произвођача до сада. Погон, и то на сва четири точка, даје јој "twin-turbo" 6.0 V12 мотор. Располаже са 616 коњских снага. До стотке стиже за 4,3 секунде! Максимална брзина је 322 километра на час.

Чудесно брз и луксузан ауто!

Ту је и „порше 911 GT3" пете генерације. Његово „срце" је 3,8-литарски боксер мотор са 475 коњских снага. Од 0 до 100 km/h стиже за 3,3 секунде, а до 200 за мање од 12. За круг на легендарној стази Нирбургринг Нордшлиф треба му мање од седам и по минута.

Продаја почиње у августу. У Немачкој ће коштати 137.300 евра.

Атрактивни „шевролет корвета стингреј кабриолет", којем се плетени кров спушта аутоматски у вожњи до брзине од 50 km/h, такође је представљен на Салону. Моћни 6,2-литарски V8 мотор са 450 коња му даје снагу. Људи из „Шевролета" тврде да му до стотке треба мање од четири секунде.

Продаја почиње крајем ове године.

„Субару визив" заиста оставља без даха својим футуристичким изгледом. Још занимљивије изгледа када знате да има хибридни систем погона са 2,0 боксер дизел мотором са CVT мењачем и чак три електромотора. Наравно, има погон на сва четири точка, само што задње точкове покрећу искључиво два електромотора.

„Мерцедес тјунер AMG" je први пут искорачио у свет компакта и резултат је више него импресиван. Нова, дорађена А класа носи ознаку 45 поводом 45. рођендана одељења AMG.

Покреће је дволитарски турбобензинац са 360 коњских снага. Убрзава до стотке за 4,5 секунди.

Спектакуларни „мекларен P1" у себи крије технологију инспирисану Формулом 1 – има керамичке кочнице фирме „Акебоно", специјалне „пирели П зеро корсас" гуме, уређај "Instant Power Asist Syst"...

Oд 0 до 100 километара на час му треба 2,9 секунди, до дупло веће брзине 6,9, а до 300 km/h само 17 секунди!

Биће произведено свега 375 примерака са хибридним погоном који се састоји од 3,8-литарског турбобензинца и електромотора, укупне снаге 916 коња.

„Киа" под дизајнерском палицом Петера Шрејера све храбрије наступа, што доказује и овај концепт „прово". Пажњу највише привлачи светлима са чак 850 диода. 

Одликује га хибридни погон, са 1,6-турбобензинцем који има 201 коњску снагу, и електромотором од 44 коња. Погон је 4x4. Серијска производња још увек се не спомиње.

„Фолксваген XL1", најаеродинамичнији серијски аутомобил на свету (Cw 0,189), са потрошњом од 0,9 литара на 100 километара (!), уједно је и најштедљивији аутомобил на свету!

 

За то је заслужна лагана конструкција (795 килограма) и хибридни систем који се састоји од двоцилиндарског TDI мотора (48 КС) и електромотора (27 КС). Развија брзину од чак 160 километара на сат. Искључиво на струју може прећи 50 километара.

„Пежо" је спремио одговор на хистерију коју је покренуо „нисан ђук". Зове се „пежо 2008" – атрактивни минијатурни СУВ који дели базу и дизајн са новом „208".

„Ауди RS Q3", први RS из серије "Q" покреће 2,5-литарски турбобензинац са 310 коња (из купеа TT RS). Карактеришу га и 7-степени "S-tronic" мењач и тврдо спортско вешање. Спуштен је 25 милиметара у односу на стандардни модел, до стотке стиже за 5,5 секунди, а максимална брзина му је ограничена електронски на 250 km/h.

Кинези су представили своју нову марку "Quoros" и лимузину "GQ3". Њен дизајн потписује Герт Хилдебранд, такође заслужан за поновни успон „минија".

Има предњи погон са две различите верзије бензинског мотора – 1,6-литарски VVT који у атмосферској варијанти развија 126 коња, и турбо са 156 коњских снага. Мењач је 6-степени.

Седмој генерацији чувеног немачког „голфа", уочи самог отварања Салона, 4. марта, припала је титула „Аутомобила 2013. године". Право учешћа у избору имали су сви четвороточкаши који су се појавили на европском тржишту прошле године.

Жири од 58 аутомобилских новинара доделио му је чак 414 бодова. Другопласирани су били „тојота GT86" и „субару BRZ" са 202 бода, док је трећи био „волво V40" са 189 поена.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 12. јун 2025.
23° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом