Читај ми!

Brnabićeva u Šangaju: Ovo je tek početak kada je reč o izvozu na kinesko tržište

Srbija nastupa u Šangaju kao prijatelj, ali veoma ambiciozan prijatelj koji od saradnje sa Kinom očekuje zajednički razvoj i konkretnu korist za građane, poručila je premijerka Srbije Ana Brnabić na Međunarodnom uvoznom sajmu u Šangaju. Svečano je otvoren i paviljon Srbije. Ovo tek početak bolje saradnje u smislu našeg izvoza na kinesko tržište, kaže Brnabićeva.

Premijerka navodi da je učešćem Srbija potvrdila želju za jačanje veza i čeličnog prijateljstva sa Kinom, a činjenica da je Srbija počasni gost pokazuje kvalitet odnosa i strateškog jačanja veza dve države.

Sve učesnike je pozvala da posete Srbiju i specijalizovanu izložbu Ekspo 2027. čiji će domaćin biti Beograd.

Na sajmu koji će posetiti oko pola miliona ljudi, 72 države i organizacije imaju svoje nacionalne paviljone, među njima i Srbija.

"Srpski paviljon koji ćete imati mogućnost da posetite jeste simbolička potvrda da će naša ekonomska ali i sveukupna saradnja potencijale ostvariti u godinama pred nama. Želim da istaknem da se u istoriji čovečanstva retko dešavalo da države koje su velike u demografskom potencijalu i realnom političkom uticaju stupale u strateške odnose sa daleko manjim državama i da su te odnose gradile kao iskreni partneri. NR Kina je moju zemlju uvažila na taj način – kroz čelično prijateljstvo koje smo izgradili kao i kroz partnerstvo", rekla je u uvodnom izlaganju premijerka.

Ističe da je Kina pionir u brojnim segmentima, a da je Srbija u Šangaj pozvana kao partner i prijatelj, kao pobornik slobodne trgovine i ekonomske globalizacije za koje veruje da doprinose miru, stabilnosti i razvoju čovečanstva. Dodaje da prisustvo zemalja iz celog sveta u Šangaju pokazuje domete inicijative "Pojas i put" i želju Kine da svima otvori svoja vrata.

"Srbija je jedna od retkih zemalja koje su pre šest godina shvatile prilike koje pruža sajam i od tada smo stalno prisutni na ovoj manifestaciji sa bogatijom ponudom i brojnijim poslovnim delegacijama čemu i lično svedočim. Uporedo sa evolucijom našeg prisustva napredovali su i naši odnosi. Šesto održavanje manifestacije dobra je prilika da svedemo bilans naših ekonomskih odnosa. U šest godina učvršćeno je strateško i čelično prijateljstvo, a bilateralna saradnja dostigla je najviši nivo zahvaljujući i ličnom odnosu predsednika Vučića i Sija", kaže predsednica Vlade.

Ističe da je robna razmena od 2018. do 2022. porasla 2.7 puta, a izvoz Srbije u Kinu porastao 12.7 puta dajući potvrdu otvorenosti kineskog tržišta prema kompanijama iz Srbije. Kaže da je u navedenom periodu Kina je postala najveći strani investitor u Srbiji – 2021. i 2022. godine kao i u prvom polugodištu ove godine.

"Dolazak investitora podstakao je ekonomski razvoj Srbije. Dolaskom kompanije Ziđin Srbija je postala drugi najveći proizvođač bakra u Evropi, sa željom da postane vodeći", rekla je Brnabićeva.

Zadovoljna je što Srbija i Kina imaju kontakte na mesečnom nivou, a rezultat toga je, kaže, i istorijski sporazum o slobodnoj trgovini. Najavljuje i nove oblasti saradnje, poput digitalne ekonomije, inovacija, nauke.

Okupljene je pozvala da u našem paviljonu iskuse srpsko gostoprimstvo. Kineske kompanije poziva da iskoriste ugovor o slobodnoj trgovini. Kineske turiste da otkriju lepotu Srbije. Ujedno je poslala pozivnicu za učešće na specijalizovanoj izložbi Ekspo 2027 gde će, kaže, biti predstavljen spoj moderne i tradicionalne Srbije. "Hvala na gostoprimstvu i vidimo se u Srbiji!", zaključila je premijerka.

Otvoren paviljon Srbije

Svečano je otvoren paviljon Srbije na Međunarodnom uvoznom sajmu u Šangaju. Premijerka Srbije kaže da naša zemlja ima velike ambicije kada je reč o upoznavanju kineskog tržišta sa srpskim proizvodima.

"Ali takođe očekujemo da će se naše kompanije vratiti kući sa potpisanim ugovorima i da je ovo tek početak bolje saradnje u smislu našeg izvoza na kinesko tržište koje je ogromno i taman da sve izvezemo što proizvedemo ne možemo da pokrijemo deo jednog od njihovih velikih gradova", rekla je premijerka.

Konkurencija je, kaže, velika i ističe da je Srbija jedan od počasnih gostiju sajma što, napominje, govori o tome koliko nas prijatelji iz Kine uvažavaju.

Moto srpskog paviljona je "Hleb i reka", a autor Dušan Jovović objašnjava da je ideja da da se kroz srednjovekovne ornamente, igru svetla, novih medija Srbija predstavi kao moderna država koja ne odustaje od tradicije. Goste na paviljonu dočekuju u narodnoj nošnji prenoseći narodne običaje.

"Simbolika prijateljstva – da podelimo i da slomimo hleb i da ih pozovemo kao najbliže članove porodice da podelimo tu radost, oni što nas čini Srbima", kaže Jovović.

недеља, 21. децембар 2025.
5° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом