Читај ми!

Vučić: Veliki broj mesta u Vojvodini biće na mapi najboljih puteva u Srbiji

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazi radove na izgradnji brze saobraćajnice "Osmeh Vojvodine", od Bačkog Brega do Srpske Crnje u dužini od 185,5 kilometara. Veliki broj mesta na toj trasi biće na mapi najboljih puteva u Srbiji, ističe Vučić.

Aleksandar Vučić je rekao da će brza saobraćajnica “Osmeh Vojvodine“ približiti Sombor Novom Sadu i Beogradu, kao i Mađarskoj i Rumuniji.

“I da bude koridor i za Rumune i Mađare. To je za nas od ogromnog značaja", nagovestio je Vučić i naveo da država mnogo ulaže u izgradnju "Osmeha Vojvodine" i time pokazuje koliko su joj važna sva ta mesta u Vojvodini kroz koju će proći brza saobraćajnica.

Istakao je da, kada prođe auto-put ili brza saobraćajnica, onda dolaze i investitori.

"To je sve deo onoga što smo mi nazvali EKSPO 27. Dakle, nije EKSPO vezan samo za Beograd, već za celu zemlju“, istakao je Vučić i dodao da će zbog tog projekta i naše kompanije imati više posla, što je značajano kako bi se mladi zadržali u tim mestima.

Kada je reč o delu južnog Banata, naveo je da je prvi put uloženo u rekonstrukciju puta od Jarmenovaca i Janošika prema Plandištu, a da će se ulagati i u srednji Banat, kao i u ostale delove Banata.

Dodao je da se za Vojvodinu uvek mislilo da je najrazvijeniji deo Srbije, a da su zapravo u centralnoj Srbiji razvijeniji delovi od pojedinih delova Banata.

"Zato je ova saobraćajnica važna za ceo severni Banat. Kad izgradite auto-put Beograd–Zrenjanin, to vam diže ceo južni Banat. Sve oko Zrenjanina će da procveta", rekao je Vučić.

Dodao je da je potrebno još investitora kako bi država bila “još bogatija“ i kako bi se došlo do prosečne plate od 1.000 evra.

"Rekli smo do kraja mandata 1.400 evra i ostajemo pri tome", istakao je Vučić.

"Kraj radova do kraja 2028"

Predsednik je najavio da će radovi na izgradnji "Osmeha Vojvodine" biti završeni do kraja 2028. godine i da je to put od 186 kilometara sa 45 mostova. Naveo je da će morati da se uradi ozbiljna eksproprijacija, posebno oko Vrbasa, gde neće biti sve jednostavno, ali i oko Bečeja, Novog Bečeja, Srbobrana, Kikinde.

"Mnogo posla ovde ima, radićemo deonicu po deonicu. Važno je da se razmak između auto-puta Subotica – Novi Sad – Beograd – Vrbas ka Somboru što više uradi i od Sombora ka Bačkom Bregu. Bitno je da Sombor podignemo, a onda i druge gradove", rekao je Vučić.

Uskoro o proširenju prelaza Bački Breg

Na pitanje o proširenju prelaza Bački Breg, on je rekao da bi za Srbiju to bilo važno i da se nada da će se za 15-ak dana videti sa mađarskim premijerom Viktorom Orbanom s kojim će razgovarati o tome.

"Na Horgošu ćemo da napravimo najveći prelaz u Evropi i to zajednički, gde ćemo da uložimo 200 miliona evra i mi i Mađari, jer nam to postaje usko grlo. Nadam se da ćemo sa EU da dogovorimo u međuvremenu da smanjimo te zelene trake za naše kamione da bi im se smanjili operativni troškovi", rekao je Vučić.

"Sa Rumunijom dogovori o gasnoj interkonekciji Beograd–Mokrin"

Vučić je rekao je da će se graditi gasna konekcija do Rumunije, od Beograda do Mokrina, i da se sada o tom projekti dogovara sa Rumunima. Vučić je istakao da je gradnja gasovoda posebno važna za razvoj industrije.

"Radimo na gasifikaciji, zato spuštamo gas dole na podnožje Zlatiborskog regiona. Dakle, na Novu Varoš, na Prijepolje i Priboj, da ti ljudi dobiju gas, a Aleksandrovac–Tutin se sada završava, čelik je gotov, sad morate 'plastiku' (cevi) po mestima da pustite. To mi tako nazivamo. Ti magistralni gasovodi su čelični, a onda 'plastiku' spuštate do krajnjih potrošača i to je dobro zbog ekologije, zaštite životne sredine, a onda je dobro i za industriju", objasnio je Vučić.

Istakao je da Srbija mora da ulaže u industriju, nove tehnologije, veštačku inteligenciju i za sutra najavio početak izgradnje BIO4 kampusa.

Naveo je i da Srbija mora da prednjači u regionu po broju električnih punjača na putevima, budući da ih trenutno ima osam, te da je cilj da imamo najbolju infrastrukturu za električna vozila.

"Potrebno izgraditi i rekonstruisati lokalne puteve"

Predsednik je naglasio da je potrebno izgraditi i rekonstruisati 10.000 kilometara lokalnih i regionalnih puteva u Srbiji.

"Potrebno nam je u Srbiji 10.000 kilometara lokalnih i regionalnih puteva, što da izgradimo, što da u potpunosti rekonstruišemo da bismo se mogli time pohvaliti. Mi moramo da ulažemo desetine, da ne kažem stotine miliona evra u održavanje", izjavio je Vučić nakon što ga je novinar pitao o najavljenom izdavanju od dva miliona evra za lokalne puteve.

Vučić je istakao da je izgradnja obilaznice oko Kragujevca od velikog značaja, kako bi se videlo da li će srpske kompanije u konzorcijumu moći da izvrše taj zadatak.

"Jer to je komplikovan zadatak, to je auto-put, to nije običan put. Da vidimo da li naše firme mogu da izgrade auto-put da bude po najvišim standardima", naveo je Vučić i dodao da je potrebno graditi građevinske kompanije u Srbiji, ali i ulagati u dualno obrazovanje zbog nedostatka zanatlija.

"Osmeh Vojvodine" projektovan za brzinu od 100 kilometara na sat

"Osmeh Vojvodine" biće izgrađen na trasi granični prelaz sa Mađarskom (Bački Breg) – Sombor – Kula – Vrbas – Srbobran – Bečej – Novi Bečej – Kikinda – granični prelaz sa Rumunijom (Srpska Crnja).

Prvi radovi na izgradnji brze saobraćajnice "Osmeh Vojvodine" počeli su polovinom decembra.

Saobraćajnicom "Osmeh Vojvodine" od Bačkog Brega do Vrbasa stizaće se za oko 50 minuta, a od Vrbasa do Srpske Crnje za sat i deset minuta.

Brza saobraćajnica je projektovana za brzinu od 100 kilometara na sat.

Na delu trase, od Sombora do Kikinde, planirana je izgradnja 46 mostova (preko kanala i prolaza za put), 34 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 35 propusta.

Na trasi brze saobraćajnice planirana je izgradnja 12 petlji: Sombor, Kljajićevo, Sivac, Crvenka, Kula, Vrbas zapad, Vrbas sever, Vrbas istok, Vrbas E-75, Srbobran sever, Turija i Kikinda istok.

Takođe, planirana je izgradnja i 13 površinskih kružnih raskrsnica.

Izgradnja brze saobraćajnice pozitivno će uticati na međusobnu saobraćajnu povezanost opština i regionalnih centara AP Vojvodine, ali i na bolju povezanost Zapadnobačkog i Severnobanatskog okruga sa auto-putem E-75, a time i sa Novim Sadom, Beogradom i ostalim delovima Republike Srbije.

четвртак, 01. мај 2025.
12° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом