петак, 06.06.2014, 10:52 -> 11:39
štampajPonovo kreće izgradnja Prokopa
Izgradnja železničke stanice “Prokop”, koja s prekidima traje punih 37 godina, biće ponovo nastavljena zahvaljujući sredstvima kuvajtskog kredita od oko 25 miliona evra.
Prema projektnoj dokumentaciji, kako se očekuje, kada bude završena železnička stanica Prokop imaće dnevni promet od oko 40.000 putnika, prenosi Tanjug.
Direktori "Železnice Srbije" i kompanija "Energoprojekt", Dragoljub Simonović i Vladimir Milanović potvrdili su da će, nakon što te dve kompanije potpišu ugovor, možda već naredne sedmice, početi radovi koje će izvoditi srpske firme, sa oko 400 domaćih radnika.
Milovanović s nestrepljenjem očekuje odluku Železnice Srbije, već ove nedelje, da formalno potvrde tendersku proceduru u kojoj je konzorcijum od šest domaćih firmi, sa Energoprojektom na čelu, izabran da potpiše ugovor sa Železnicom o realizaciji izgradnje Prokopa, ponovo posle 14 godina pauze.
"Nadam se da će to biti do kraja ove nedelje, da će sve formalne odluke biti donete, što znači da bismo u toku naredne nedelje bili u mogućnosti da potpišemo ugovor sa "Železnicom Srbije", rekao je Milovanović i napomenuo da je "Energoprojekt" obezbedio bankarske garancije za taj posao.
"Mi smo potpuno spremni da odmah po potpisu ugovora krenemo u realizaciju", naglasio je Milovanović i podsetio da je "Energoprojekt" bio angažovan na izgradnji Prokopa od 1996. godine u različitim fazama radova, tako da je sam projekat tehnički i tehnološki potpuno definisan.
Osim šest srpskih firmi, u okviru Konzorcijuma, Milovanović očekuje uključivanje i domaćih dobavljača, isporučilaca opreme i usluga u domenu energetskih i telekomunikacionih sistema, zanatskih radova koji će biti tamo izvođeni.
Iz "Energoprojekt Holdinga" u radovima na Prokopu biće tri firme: Energoprojekt oprema, Energoprojekt Niskogradnja i Energoprojekt Visokogradnja.
Napominjući da je tenderom predviđen rok od 18 meseci za završetak prve faze gradnje Prokopa, Milovanović je ocenio da je rok dobro odmeren, a "Energoprojekt" je već uradio detaljan plan dinamike radova, koje će predati nadzornim inženjerima.
Simonović je potvrdio da su Železnice Srbije dobile saglasnost kuvajtskog Fonda za arapski ekonomski razvoj na Izveštaj tenderske komisije za završetak izgradnje buduće glavne železničke stanice "Beograd centar".
"Odmah po usvajanju odluke od borda izvršnih direktora "Železnica Srbije" pristupiće se potpisivanju ugovora između izvođača i naručioca ovih poslova", najavio je Simonović i napomenuo da bi sledeće nedelje trebalo da počne priprema za izgradnju, jer postoji sva potrebna dokumentacija za nastavak gradnje "Prokopa".
Projekat obuhvata izgradnju i rekonstrukciju 10 koloseka, nekoliko perona, informatičko-telekomunikacionu mrežu, nekoliko energetskih postrojenja i pristupnih puteva za putnike.
Završetkom prve faze izgradnje, železnička stanica "Prokop" biće osposobljena da primi i otprema sve međunarodne putničke, lokalne i regionalne vozove, što sada nije moguće, već samo delimično.
Inače, izgradnja Prokopa je počela davne 1977. godine, ali je ubrzo prekinuta zbog nedostatka novca, zatim je devedesetih godina prošlog veka nastavljena i prekinuta ponovo 2000. godine.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар