Читај ми!

Oporavak američke autoindustrije

Američki proizvođači automobila vraćaju se na pozicije na svetskom tržištu koje su izgubili 2008. godine, kada je počela kriza. Tada je "detroitska trojka" zapala u krizu iz koje su se izvukli uz pomoć izdašne državne pomoći.

Uz pomoć izdašne državne pomoći američki proizvođači automobila su opet na starim, dobrim pozicijama koje su izgubili sa dolaskom velike ekonomske krize 2008. godine. Tada su "Dženeral Motors", "Krajsler" i "Ford", popularnije detroitska trojka, zapali u do tada nezabeležene teškoće.

Posle drastične reforme poslovanja, na Sajmu automobila u Detroitu predstavljaju se u velikom stilu.

Da su došli bolji dani za američke proizvođače, videlo se i po tome što je "Dženeral Motors" (Dži-Em) na Sajmu automobila u Detroitu novinare poslužio šampanjcem i sendvičima sa jastogom.

Dži-Em tek treba da objavi poslovne brojke, ali računa se da je prodao devet miliona vozila, bar 800 hiljada više od rivala iz Japana i Nemačke, koji su mu 2008. oduzeli primat na svetskom tržištu posle sedamdeset godina dominacije. Najviše je prodao na domaćem tržištu.

"Prosečna starost automobila u Americi je oko deset godina. Amerikancima trebaju novi automobili i, uprkos teškom ekonomskom okruženju, imali smo jednu od najboljih godina", kaže Džej Kuni, direktor prodaje "Dženeral Motorsa".

Detroitsku trojku, koju, uz "Dženeral Motors" čine "Ford" i "Krajsler", od bankrota su spasle desetine milijardi dolara iz američke državne kase, ali i drastična reforma poslovanja.

"Prodajemo mnogo više malih automobila nego ranije, pre svega zbog ekonomskih razloga, među kojima je i cena goriva", kaže menadžer prodaje u "Fordu" Brajan Godfri.

"Krajsleru" je, uz državni novac, spas došao i u vidu novčane injekcije italijanskog "Fijata", čiji je direktor Serđo Markione 2009. uspešno preuzeo operativnu upravu nad posrnulom detroitskom kompanijom.

Radna nedelja u "Krajsleru" 60 sati

"Kompanija "Krajsler" bila je u najgoroj situaciji u svojoj istoriji, goroj nego kad ga je preuzeo Li Ajakoka. Ljudi su verovali u njegove ideje o redizajniranju automobila i novim proizvodima", kaže američki sekretar za saobraćaj Rej Lahud.

Radnici na Krajslerovoj proizvodnoj traci sada rade 60 sati nedeljno i zarađuju nešto više od 26 dolara po satu.

Rik Mafija, radnik u "Krajsleru", kaže da je 2009. mislio da je sve gotovo i da je potrošio 24 godine ni za šta, naglasivši da su strepeli od "Fijata", a da je danas sjajno.

Osim na domaćem tržištu, proizvode američkih autokompanija najviše traže u Kini.

Zahvaljući kineskim kupcima, žive i proizvođači najluksuznijih automobila. Njihova prodaja raste dvostruko brže od ukupne prodaje automobila.

"Rols-Rojs" je prošle godine imao najveću prodaju od osnivanja 1906. godine zahvaljujući rastu prodaje u Kini za 50 odsto.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 06. јун 2025.
25° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом