Koliko još mostova nedostaje Beogradu da bi nestale kolone u špicu
Beograd ima deset mostova, od kojih osam spaja obale Save, ali da taj broj nije dovoljan najbolje znaju građani koji se zadese u jutarnjem ili popodnevnom "špicu".
U vreme špica, preko Pančevačkog mosta pređe gotovo 6.000 vozila. O njegovoj rekonstrukciji, koja bi se obavljala u dve faze, bez zaustavljanja saobraćaja pričalo se početkom godine. Međutim, iz Puteva Srbije navode da bi radovi trebalo da počnu krajem godina.
Profesor Saobraćajnog fakulteta Krsto Lipovac tvrdi da su prilazi i izlazi problem i kod drugih mostova u Beogradu.
"Ne čeka niko na Gazeli zato što nema prostora i saobraćajnih traka, nego zato što ne mogu da se isključe ka Sajmu, ne mogu da se isključe na Autokomandi, ne mogu da se isključe kod Sava centra ili ne mogu da se uključe. Ključni problem je okolna mreža koja ne može da primi taj broj vozila", objašnjava Lipovac.
Pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Mirko Koković naveo je da "uska grla" van mostova, na njihovim prilazima i izlazima, dosta utiču na prosečnu brzinu kretanja vozila.
"Veoma često imamo situacije da vozila idu jedno drugom na braniku. To je jako loše i zbog toga neretko imamo situacije sustizanja vozila, to je najčešći tip saobraćajnih nezgoda i to naročito posle se odrazi na protočnost i vreme putovanja u vršnim časovima", istakao je Koković.
Gazela najprometnija
Preko Brankovog mosta dnevno pređe 100.000 vozila. Poslednji put je rekonstruisan 2018. godine. I ostali mostovi su preopterećeni jer je u Beogradu, kada su projektovani, bilo manje vozila, tvrde stručnjaci.
"Samo za poslednjih 10 godina broj putničkih automobila je porastao izuzetno mnogo sa 1,8 miliona na 2,7. To je jako velika razlika, tako da većina mostova je preopterećena", naglasio je Koković.
Stručnjaci kažu da je najopterćenija Gazela. Preko nje dnevno pređe 150.000 vozila. Koliko mostova nedostaje i da li je izgradnja novih rešenje za saobraćajne gužve?
Profesor Saobraćajnog fakulteta odgovara da bi se izgradnjom mosta u centru, sa većim kapacitetom traka, rešio problem u saobraćaju.
"Sa izgradnjom najavljenog i projektovanog mosta u visini Beograda na vodi, koji bi trebalo da ima i trake za masovni prevoz, odnosno za tramvaj, trake za motorna vozila, trake za bicikle i pešačke trotoare. Time mislim da je sam centar, što se tiče kapaciteta mostova, zadovoljio. Jedino ukoliko bismo se odmakli, pa da možemo da razvučemo saobraćaj, onda bismo mogli da razmišljamo o potrebi za nekim mostom u visini Ade Ciganlije ili čak još dalje od centra grada", ističe Krsto Lipovac.
Sudbine Starog savskog i Železničkog mosta
Među poslednjim izgrađenim mostovima su Most na Adi 2012. godine, Pupinov 2014. i most između Obrenovca i Surčina 2019. Najstariji je Železnički most.
Bio je rušen i obnavljan čak četiri puta, a do početka Ekspa trebalo bi da postane pešačka veza između Beogradskog sajma i bloka 18.
Od Starog savskog mosta ostali su još samo luk i dva stuba.
Novi bi trebalo da bude završen 2027. godine, a predloženo je da stara konstrukcija bude eksponat u parku Ušće ili stalni most do Lida.
Коментари