Šapić: Cena dnevne karte biće 200 dinara, umesto kontrolora – Beli
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio je da će Skupštini grada 13. aprila predložiti novi sistem javnog prevoza, koji bi trebalo da važi od 1. maja, a po kome će postojati dnevna karta od 200 dinara. Grad će podneti tužbe protiv odgovornih za štetne ugovore sa "Kentkartom", rekao je gradonačelnik.
Aleksandar Šapić je na konferenciji za novinare rekao da više neće biti sedam tarifa i četiri zone, već dve zone i dve tarife. "Neće više postojati ni vremenska zona, već će za obe zone cena dnevne karte biti 200 dinara", rekao je Šapić.
Dodao je da će postojati i sedmodnevna karta, koja će koštati 1.000 dinara, dodajući da u ovom trenutku cena karte za pet dana u sve četiri zone iznosi 2.350 dinara.
Šapić kaže da mesečna karta za sve četiri zone trenutno košta 4.990 dinara, a po novom cenovniku mesečna karta biće 3.000 dinara za prvu, odnosno 3.500 dinara za drugu zonu. "Godišnja karta je sada 54.890 dinara za sve četiri zone, a po novom biće 35.000 dinara za prvu i drugu zonu", rekao je Šapić.
Prema njegovim rečima, srednjoškolci po novom sistemu neće morati da plaćaju prevoz do 19. godine, građani preko 65 godina imaće besplatan prevoz bez ikakvih nadoknada.
Kontrolu karata preuzima Beli
Šapić je dodao i da se ukidaju kontrolori, kao i da će taj posao kontrole karata preuzeti – Beli.
Takođe, ukida se validator, rekao je Šapić i dodao da će ulaz kao i izlaz biti na svim vratima autobusa, kako bi se izbegle gužve.
Dodao je da se očekuje svakog dana raspisavanje nabavke za 104 lokacije u gradu gde će biti stanice u kojima će biti smešteni Beli i inspekcijske službe i da očekuje da će biti postavljene u narednih godinu dana.
"Mi smo uputili zahtev Republici Srbiji tj. Vladi Republike Srbije za novih 1.000, jer će nam trebati, a onda ćemo ući u ozbiljnu kampanju, mi njima sada tražimo da povećamo platu i kada vide u kakvim uslovima će raditi, verujem da će ljudi želeti da rade, jer mi vraćamo dostojanstvo tim ljudima", rekao je Šapić.
Gradonačelnik objašnjava da su uspeli da prebace obuku za Bele iz Kamenice u Beograd i da je to sada brže i efikasnije.
Grad će podneti tužbe protiv odgovornih za štetne ugovore sa "Kentkartom"
Gradonačelnik je rekao da će protiv turske kompanije "Kentkart" i osoba koje su s tom firmom potpisale ugovore štetne po Grad Beograd 2011. i 2021. godine biti podnete krivične prijave, a tužilaštvo će utvrditi ko su ta lica, ali da on u to neće da ulazi.
Istakao je da očekuje da će kompanija "Kentkart" podneti tužbu za raskid ugovora, a da će se Grad braniti, jer ni taj ugovor, štetan po Grad, nisu ispunili.
"Pojavilo se sada kako ćemo mi plaćati velike penale, mislim na Gradsku upravu i Grad Beograd, u slučaju odluke suda jer smo raskinuli ugovor kada nismo imali pravo. Ja u to ne verujem i vreme će pokazati i spreman sam da preuzmem svu odgovornost, zato što ćemo podneti tužbe protiv svih odgovornih i kod privatnog preduzetnika i kod svih odgovornih unutar Grada Beograda od 2011. do 2021. godine, kada je potpisan taj drugi ugovor koji je još nepovoljniji", rekao je Šapić.
Dodaje da imaju dokaz da je ugovor od starta štetan, prvo finansijski, a zatim za građane.
Šapić je naglasio da Grad ni u jednom trenutku nije imao pristup podacima koji su prikupljani validatorima.
"Mi ne znamo koliko ljudi koristi javni prevoz, znamo samo onoliko koliko nam oni kažu. Mi ne znamo koji broj autobusa izlazi na ulice, pa smo onda to brojali ručno pre par meseci. Mi ne znamo koliko broj ljudi kupi kartu, jer sav novac prvo legne na njihov račun, a onda oni pošalju 92 odsto novca Gradu, a zadrže osam odsto. Zar nije logičnije obratno, pa da mi njima uplatimo na račun", rekao je Šapić.
Dodao je da je 2011. godine potpisan ugovor sa istim ljudima koji danas vode "Kentkart".
"Nemojte da budete u zabludi da je 'Busplus' različit od 'Kentkarta', to su isti ljudi. Samo su se rebrendirali, isti je pravni naslednik i partneri iz Turske, ali suštinski to vode ljudi odavde", rekao je Šapić.
Коментари