Читај ми!

Infrastruktura: Kašnjenja na pruzi Beograd – Novi Sad zbog krađe delova na mreži

Zbog krađe delova kontaktne mreže iznad železničke pruge na dve lokacije između Beograda i Novog Sada, tokom današnjeg dana došlo je do kašnjenja vozova na brzoj pruzi, saopštila je "Infrastruktura železnice Srbije". Kako je ranije navelo to preduzeće, nakon primljenih primedbi na geometriju koloseka, na dve lokacije na toj brzoj pruzi, iz preventivnih razloga, brzina vozova smanjena je sa 200 na 160 kilometara na sat.

U saopštenju se ističe da je zbog krađe takozvanih "čvrstih tačaka", koje služe da obezbede stabilnost zateznog polja kontaktne mreže, "Infrastruktura železnice Srbije" bila prinuđena da tokom današnjeg dana na ukupno pet kilometara brze pruge uvede lagane vožnje sa brzinom od 20 kilometara na sat, i to na deonicama Inđija–Beška i Sremski Karlovci – Petrovaradin.

Na brzoj pruzi ukradeno je ukupno osam čvrstih tačaka.

U saopštenju se naglašava da će nakon prolaska poslednjih putničkih vozova na ovoj pruzi, tri ekipe "Infrastrukture železnice Srbije" večeras od 23.30 početi da rade na zameni čvrstih tačaka na kontaktnoj mreži.

Kako se dodaje, planirano je da ekipe "Infrastrukture železnice Srbije" rade tokom čitave noći kako bi, ukoliko ne bude bilo nepredviđenih teškoća, do ujutru popravili kontaktnu mrežu i otklonili posledice ovih krađa.

U saopštenju se ocenjuje da takvim nasilničkim i bahatim ponašanjem prema železničkoj imovini, lopovi nanose ogromnu štetu državi i železnici, i ne samo da ugrožavaju redovitost i funkcionisanje, već utiču i na bezbednost saobraćaja vozova.

"Infrastruktura železnice Srbije" od nadležnih državnih organa očekuje da kradljivci delova i opreme železničke infrastrukture na brzoj pruzi, kao i na drugim srpskim prugama, budu u najkraćem roku otkriveni i najstrože kažnjeni.

Ukazuje se na to da je Zakon o železnici predvideo je da se za uništenje, oštećenje ili krađu delova železničke infrastrukture, bez obzira na njihovu količinu i vrednost može izreći kazna zatvora od tri meseca do pet godina, a u slučaju da neko lice zbog toga bude teško povređeno ili se načini imovinska šteta velikih razmera, kazna zatvora je od jedne do osam godina.

"Infrastruktura železnice Srbije" objašnjava da su čvrste tačke koje su bile na meti lopova napravljene od nosećeg užeta i služe da obezbede stabilnost jednog zateznog polja kontaktne mreže, koje je dugo oko 1.600 metara.

Ističe se da su one redovno pod naponom od 25.000 volti.

Dodaje se da se krađe nastavljaju, iako se za čvrste tačke na elektrificiranim prugama umesto nosećeg užeta od bakra sada koriste čelična pocinkovana užad.

Preventivno smanjena brzina vozova

Prethodno je "Infrastruktura železnice Srbije" saopštila da je nakon primljenih primedbi na geometriju koloseka, na dve lokacije na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad je, iz preventivnih razloga, smanjena brzina vozova sa 200 na 160 kilometara na sat.

Dodaje se da brzinu vozova na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad smanjena u utorak.

Kako je saopšteno, brzina je iz preventivnih razloga sa 200 smanjena na 160 kilometara na sat.

"Reč je o dvokolosečnim deonicama ukupne dužine tri kilometra, Stara Pazova – Inđija i Beška – Karlovački Vinogradi, gde je brzina vozova smanjena za 40 kilometara na sat. Zbog ovoga, putovanje brzom prugom između Beograda i Novog Sada traje svega tri do pet minuta duže", ističu u ovom preduzeću.

Moguća aktivacija bankarskih garancija

Navode da je brza pruga Beograd – Novi Sad još u garantnom roku, koji je na ovim deonicama tri godine. U tom roku, ističu, izvođač radova je u obavezi da otkloni nedostatke na železničkoj infrastrukturi, ukoliko se dokaže da su oni posledica izvođenja radova.

"Infrastruktura železnice Srbije" ima i bankarske garancije izvođača radova, koje mogu da budu aktivirane, dodaju u saopštenju.

Navode da njihove stručne službe redovno i detaljno obilaze čitavu trasu brze pruge Beograd – Novi Sad, kako bi uočili sve detalje i eventualne nedostatke, uključujući i one koji ne utiču na funkcionisanje železničkog saobraćaja na ovoj deonici.

Nakon primljenih primedbi na geometriju koloseka, ponovo se obilaze ne samo dve deonice na kojima je to uočeno već čitava pruga.

Podsećaju da je pre izgradnje dvokolosečne brze, koja je puštena u redovan saobraćaj u martu prošle godine, prosečna brzina vozova na ovoj magistrali bila samo 40 kilometara na sat.

субота, 27. децембар 2025.
3° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом