субота, 05.12.2009, 13:39 -> 14:38
štampajPosebne kazne za kamiondžije
Kazne za prevoznike i njihove vozače, prema novom zakonu koji stupa na snagu 10. decembra, dostižu milonske iznose. Tako visoke kazne mogu dovesti do zatvaranja pojedinih firmi, jer visina kazne prema novom zakonu prelazi njihove godišnje prihode.
Teretna vozila i vozači profesionalci imaće posebne obaveze po novom zakonu o bezbednosti saobaraćaja, koji stupa na snagu 10. decembra.
Kazne za prevoznike i njihove vozače dostižu milonske iznose. Tako visoke kazne mogu dovesti do zatvaranja pojedinih firmi, jer visina kazne prema novom zakonu prelazi njihove godišnje prihode, kažu u Udruženju prevoznika.
Vozač može i namerno da učini prekršaj jer je za njegovo ponašanje odgovoran isključivo gazda.
Pretovar kamiona, neadekvatno obeležavanje tereta, neispravna dozvola za prevoz, prevozničku firmu kostaće od 100.000 do milion dinara, koliko može biti i kazna ako se vozač ne podvrgne na vreme redovnom lekarskom pregledu.
Kazna za vozača je mnogo manja i kretaće se od 1.800 do 9.000 dinara. Odgovorna osoba koja je potpisala da se vozač uključi u saobraćaj, biće takođe kažnjena od 6.000 do 60.000 dinara.
Tako visoke kazne najviše pogađaju firme jer se ponekad ne može uticati na to šta će vozač na terenu učiniti.
Udruženja profesinalnih vozača tražila su od zakonodavca da im u pojedinim situacijama, kada su prekršaji u pitanju progleda kroz prste.
Naime, oni kažu da im je dozvola osnova za život i da im se njenim oduzimanjem, ukida pravo na rad. Stručnjaci misle suprotno, da baš profesionalci koji su najviše na putevima treba da budu i najodgovorniji.
Tatjana Ivanović iz Udruženja kamionskih prevoznika kaže da su zaprećene kazne za prekršaje zbog nepoštovanja odredbi u vezi sa trajanjem upravljanja vozilom od 100.000 do 800.000 dinara za preduzeće, što može da dovede do zatvaranja preduzeća.
Demir Hadžić iz miinistarstva za infrastrukturu smatra da oni koji su završili srednje škole za vozače i koji poseduju odrđene dozvole i licence za rad, treba da svojim ponašanjem budu primer ostalim učesnicima u saobraćaju.
Nove kategorije vozača
Vozači profesionalci neće smeti da imaju ni promil alkohola u krvi. Za njih važe strožiji propisi nego za vozače amatere. I oni će morati da idu na stalne provere znanja.
Drugačije je regulisna i dozvola za vozača kamiona, pa sada po novom imamo dve C kategorije.
"To su C I C1 kategorije. Kategorija C1 podrazumeva da vozač može da upravlja vozilom do sedam i po tona nosivosti, a C kategorija je za vozače vozila iznat te nosivosti. Za C1 kategoriju moći će da polažu lica sa 18 godina, a za C - sa 21. godinom starosti", objašnjava Milan Božović sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.
Brzina teretnih vozila i autobusa preko sedam i po tona nosivosti ograničena je novim zakonom na 70 kilometara na čas, a brzina autobusa u javnom prevozu, biće 50 kilometara na čas.
Jedino će autobusima biti dozvoljena brzina do 100 kilometara na čas, i to na autoputu.
Ovako strogi propisi u cilju su bezbednosti učesnika u saobraćaju, naročito putnika i kazne za njihovo kršenje iznose od 4.500 do 21.000 dinara ili od 30 do 60 dana zatvora.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар