Obavezan odmor za vozače

Od danas počinje da se primenjuje Zakon o radnom vremenu posade vozila u drumskom saobraćaju i tahografima. Više novina odnosi se na unutrašnji saobraćaj, jer za međunarodni važi Uredba koja je usklađena sa evropskim pravilima. Prvi put u Srbiji je donet posebni zakon o radnom vremenu prevoznika u drumskom saobraćaju.

Najduže radno vreme vozača, uključujući i prekovremeni rad, ne sme da bude duže od 14 sati za 24 časa, i 60 sati za nedelju dana.

Da bi uštedeli neki prevoznici traže od vozače da voze i preko granice izdržljivosti. U vreme kada se do posla teško dolazi, mnogi i na to pristaju. Novim zakonom precizirano je koliko sati mogu da voze, koliko da se odmaraju i rade noću. Vozači će sada umesto šest dana tahografske listiće morati da čuvaju 28 dana, a poslodavci kao i do sada dve godine.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja rekao je da država mora da primenjuje vrlo oštru kontrolu i vozača i prevozničkih kompanija.

Prema njegovim rečima, mnogi od njih teže da krše odredbe, prinuđavaju vozače da rade duže nego što to treba i onda dolazimo do toga da pospani ljudi sede za volanom i predstavljaju praktično tempirane bombe.

Vozač autobusa koji se letos prevrnuo sa srpskim turistima kod Bubanj Potoka vozio je čak 15 sati bez prekida. Tada je poginula jedna osoba, a 60 putnika je povređeno.

Sumnja se da je uzrok umor. Novi Zakon uređuje poslovanje u drumskom saobraćaju, saglasni su predstavnici putničkih i teretnih prevoznika. Ipak, ima odredaba o kojima im se stavovi razilaze.

Goran Aleksić iz Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja "Srbija transport" rekao je da ukoliko vozač samovoljno prekrši određeni zakon, duže vozi ili na razne druge načine ga prekrši, ali to uradi samovoljno, ako poslodavac dokaže da on nije to planirao, on se oslobađa odgovornosti.

Poslodavac to teško može da dokaže i zakon je u tom delu nedorečen, poručuju beogradski auto-prevoznici.

"Predviđene su kazne objektivno za lica koje nisu učinioci, za vlasnike vozila koji objektivno u nekim stvarima ne mogu da utiču na taj zakon. Ja ne mogu kao vlasnik da utičem na to šta će moj vozač da uradi 500 km daleko od Beograda", rekao je Dušan Perić iz Udruženja beogradskih auto-prevoznika

Neprihvatljivo je, kažu u tom udruženju, i to što vozači kamiona angažovani za poslove na gradalištima, koji voze u krugu do 50 km, moraju da se odmaraju isto koliko i vozači koji prelaze stotine kilometara u kontinuitetu.

"Gradilište to ne trpi, ono traži da se radi noć- dan što je nama normalno i onda imate prevoznika koji ne radi tri meseca, ne pali kamion, i onda treba da zapne deset dana i u tih deset dana on mora da se pridržava tih normi od 48 sati odmora", kaže Perić.

Možda će na poštovanje pravila kojima se povećava bezbednost u saobraćaju uticati i visoke novčane kazne koje za pravna lica i preduzetnike dostižu i do pola miliona dinara, a za fizička lica do 100 000.

Број коментара 13

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 08. јун 2025.
26° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом