Читај ми!

Gradnja puteva, više meseci nego kilometara

Plan države je da za tri godine obnovi 1.100 kilometara puteva u zemlji, a za manje od deset godina 5.000 kilometara putne mreže. Ipak, uprkos ambicioznom planu, tek na jednom saobraćajnom projektu u zemlji radovi će biti gotovi na vreme.

Više meseci nego kilometara - tako je godinama izgledala gradnja puteva u Srbiji. U prvoj deceniji ovog veka gradilo se u proseku manje od 10 kilometara auto-puta punog profila godišnje, a u drugoj deceniji putevi su označeni kao prioritet.

Ipak, jedino gradnja mosta Zemun - Borča ide po planu, a ključ je u saradnji s izvođačem i nadzornim organom.

"Održavamo sastanke dva puta nedeljno sa izvođačima, a nadzorni organ je konstantno na gradilištu, i što je najvažnije, inženjeri iz direkcije dolaze ovde na sastanke. Smatram da je moguće u Srbiji raditi u roku", kaže Miloš Ristić iz Direkcije za izgradnju puteva.

Most Zemun-Borča spojiće Srem i južni Banat i trebalo bi da bude završen do kraja godine.

Sat ne ide na ruku izgradnji Žeželjevog mosta u Novom Sadu, kasni se s gradnjom tunela Progon-Pržojna padina na deonici od Pirota do Dimitrovgrada i problematični su svi projekti koje je izvodila "Alpina".

Već četiri godine gradi se 12,5 kilometara puta od Uba do Lajkovca. Umesto kraja juna, novi rok je kraj novembra, a za jednog od izvođača, "Puteve Užice", problem je u novcu. Ostala im je petina posla i brzi, ali skupi radovi.

"Mi smo trenutno u pregovorima sa bankama da nam se obezbede sredstva koja su nam neophodna za finansiranje tog objekta. Nadamo se da ćemo uz pomoć države koja će nam pomoći da finansiranje tog objekta bude redovno, obezbediti kredit i radove završiti do 30. novembra", kaže Slobodan Božović iz "Puteva Užice".

Poređenja radi, od 2001. do 2012. Hrvati su izgradili 580 kilometara auto-puta, a Srbija dvostruko manje. Hrvati putarinu naplaćuju na 1.250 kilometara puta, a mi na dvostruko manje. Da Srbija mora da dobije puteve, ali da se rokovi ne smeju probijati, upozorava resorna ministarka.

"Imenovani su mentori za projekte, ljudi koji vode računa o svakom projektu u ministarstvu. Nažalost, moraćemo da sklonimo nekog izvođača i da nađemo drugog, jer Srbija mora da dobije puteve ove godine, a plan je da dobijemo 50 kilometara novih puteva. Ne možemo da čekamo da neko ucenjuje državu i da non-stop potpisujemo anekse", poručuje ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Putnu mrežu dodatno su oštetile i poplave. Plan Vlade je da se do početka oktobra saniraju svi putevi prvog i drugog reda, ali i lokalni putevi. Ukupna šteta koju su voda i klizišta napravili srpskim putevima procenjuje se na 60 miliona evra.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 29. мај 2025.
16° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом