уторак, 20.08.2013, 09:00 -> 14:45
štampaj"Berijev 200", ruski supervatrogasac
Ruski nebeski vatrogasac, avion "berijev 200", Srbiji je na raspolaganju do 30. septembra. Kada poleti sa aerodroma u Nišu može da gasi požar bilo gde u Srbiji. Za reagovanje je potrebno 20 minuta, koliko traje procedura od dolaska iz grada do poletanja. Osim za gašenje požara, može da se koristi i za traganja i spasavanja na moru, ali i za protivpodmorničku borbu.
Vatrogasni avioni najznačajniji su deo civilne avijacije. Nekada je Srbija imala čak šest "kanadera", ali je prodajom i ustupanjem ostala bez njih. U floti je ostao samo manji broj aviona poljoprivredne avijacije koji su, po kapacitetu, prikladniji za zaprašivanje komaraca nego za gašenje šumskih požara.
Zbog toga svake godine iz Rusije u Niš na ispomoć dolazi vatrogasni avioni "berijev" koji, s obzirom na kapacitet i radijus kretanja, može da gasi požare i na najzahtevnijim terenima.
Kada se koristi za gašenje požara, "berijev 200" ima kapacitet od 12 tona vode, što je jednako količini koju ukupno nosi šest helikoptera "Mi-8", kakvi se u Vojsci Srbije koriste za te namene.
Prednost aviona "berijev 200" je u tome što punjenje rezervoara za vodu može da obavlja ne samo na aerodromu, već i u niskom letu iznad mora ili jezera.
Kapetan "berijeva" Gligorij Kockarov objašnjava da taj avion, kada poleti iz Niša, može da gasi požar u bilo kom delu Srbije.
"U toku dana može da ima 60 do 70 punjenja i poletanja, a na aerodromu u Nišu punimo avion za 11 minuta i to gorivim i vodom", precizira Kockarov.
Za punjenje rezervoara od 12 tona, "berijevu 200" potrebno je 14 sekundi, dok je za ispuštanje kompletnog kapaciteta vode u jednoj sekvenci potrebno nešto manje od sekunde.
Drugi kapetan posade Vladislav Podobni kaže da je za reagovanje na požar potrebno 20 minuta, koliko traje procedura od dolaska iz grada do poletanja.
"Avion mora biti tehnički ispravan sto odsto. Moramo da proverimo rezervoare, moramo da vidimo da li svi veoma komplikovani instrumenti rade. U vazduhu, naročito kada letite mlaznim avionom na malim visinama nema improvizacija", ističe Podobni.
Osim za "bombardovanje" požara iz vazduha, "berijev 200" može da se koristi i za traganja i spasavanja na moru, prevoz tereta i ljudi (do 72 putnika), ali i za protivpodmorničku borbu.
"Ovaj avion je univerzalan i napravljen je za sve vrste vanrednih situacija. Potrebna mu je kratka pista za sletanje, a po potrebi, kada je more mirno njime se može spasavati iz mora. Naravno, imamo sve vrste najsavremnijih elektronskih uređaja za traganje i spasavanje", kaže kapetan Kockarov.
Ovaj avion je uspešno korišćen za gašenje požara širom Evrope, pre svega u Grčkoj, Italiji, Portugaliji i Rusiji.
Naš Sektor za vanredne situacije ima ga na raspolaganju do 30. septembra, za kada i meteorolozi predviđaju kraj sezone požara.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар