Читај ми!

Тротинети на улицама и тротоарима – између слободе и регулативе

Утисак је да је на улицама Београда мање тротинета него раније, а један од могућих разлога је то што је после измена Закона о безбедности саобраћаја обавезна регистрација. Од како постоји регулатива, дошло је до парадокса – смањио се број тротинета који су регулисани законом, док снажнијих модела има све више.

Електрични тротинети су прошле године на улицама Београда у појединим ситуацијама изазивали страх код других учесника у саобраћају, али и код пешака, који су се са њима често сусретали на тротоару или пешачком прелазу.

Међутим, годину дана касније, установљена су нека правила. Иако се не води тачна евиденција о укупном броју електричних тротинета, делује да их је мање у пешачким зонама. 

Александар Божовић, стручњак за безбедност саобраћаја, истиче да трговци електричним тротинетима тврде да су у Србији продали између 200.000 и 300.000 ових возила.

"Ми смо број тротинета добили од увозника и трговаца. Продавали су све врсте, оне које су дозвољени, али и оне који нису. Будући да верификацију није прошао довољан број тротинета, то мора да се заврши ове године", истиче Божовић.

Парадокс после усвајања измена закона

Уколико се грађани определе за електрични тротинет као превозно средство за вожњу кроз град и пробијање кроз гужве, сада морају да имају и налепницу.

Оваква контрола је важна, нарочито због безбедности, пошто поједини тротинети могу да развију брзину и од 25 километара на час.

Процес је једноставан – одлазак са тротинетом у Ауто-мото савез, предаја декларације о произвођачу и добијање налепнице уз упутство о употреби. Александар Мијаиловић, представник Удружења возача тротинета, каже да је од постојања регулативе дошло до парадокса.

"Оних тротинета који су регулисани законом има мање, док снажнијих модела тротинета има све више", наводи Мијаиловић.

Регулатива, годину дана касније – докле се стигло

Регулатива је на снази од јуна 2024. године. Министарство унутрашњих послова наглашава да је казна за електрично возило без налепнице мандатна и износи 10.000 динара.

Током 2024. године, возачи тротинета су учествовали у 98 саобраћајних незгода. Једна особа је погинула, а више од 20 људи је тешко повређено.

У претходној години, возачи тротинета начинили су скоро 1.000 саобраћајних прекршаја.

Највише казни је написано због ношења светлоодбојног прслука и непоседовања идентификационе налепнице.

Основна правила вожње тротинета подразумевају да возач има кацигу, као и да вози по коловозу у близини тротоара.

субота, 17. мај 2025.
14° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом