уторак, 18.03.2025, 22:45 -> 16:18
Gde sada, kuda nastaviti posle srednje škole?
Jedna od najtežih odluka je odlučiti se za izbor fakulteta. Po mišljenju mnogih, takve odluke se donose prerano, kada čovek još nema iskristalisanu sliku o sebi i svetu koji ga okružuje. Osim toga u većini slučajeva postoji informativni vakuum koje su praktične mogućnosti za profesionalni razvoj ličnosti i gde fakultet ima upotrebnu vrednost. U 5. epizodi nove sezone pokušaćemo da rešimo neku od ovih nedoumica.
Kada biraju fakultet, srednjoškolci se uglavnom vode time šta ih interesuje, međutim neretko se dešava da fakultet ne ispuni njihova očekivanja. To može da se ogleda u tome da im se sviđa zanimanje i opis posla nakon završenog fakulteta, ali materija koja se obrađuje u visokoškolskoj ustanovi i predmeti nisu ono što njih interesuje. S tim u vezi, informisanje o fakultetu kao i tome šta se uči je od izuzetne važnosti za svakog mladog čoveka.
"Neko moje iskustvo kao profesora književnosti je upravo ako deca dobro barataju književno teorijskim terminima i na taj način tumače književna dela oni mogu, ako su prirodnjaci, bolje da se snađu u oblastima gde je matematika dominantna - Elektrotehnički fakultet, Mašinski fakultet. Ali ako proučavaju književna dela prepričavajući ih, koristeći više deskriptivnu metodu, onda možete da im sugerišete da razmisle o biologiji, o medicini, farmaciji", rekla je Jelena Đorđević, profesorka srpskog jezika i književnosti Gimnazije "Sveti Sava" u Beogradu.
Deca koja ne spadaju u grupu onih koji od osnovne škole znaju čime će se baviti, početkom četvrte godine srednje škole počinju da istražuju o potencijalnoj profesiji. Uticaj okoline, roditelja, sopstvene želje… Sve može zbuniti mladu osobu koja još uvek nema jasnu sliku svog budućeg zanimanja. Ukoliko se dvoumite, neodlučni ste ili nemate predstavu šta je pravi izbor za vas, test profesionalne orijentacije koji se radi sa psihologom mogao bi vam otvoriti vrata za koja do sada niste imali ključ.

Autor:
РТС
Kроз емисију Савремени профил младих желимо да представимо кључне теме везане за данашње адолесценте, односно омладину старосне доби од 15 до 25 године. Ту смо да похвалимо труд и залагање одређеног наставног особља, да говоримо о менталном здрављу омладине, образовању, недостатку мотивације, утицају породице, васпитању, животним вредностима и првом сусрету са пословним окружењем након завршених студија. [ детаљније ]
Коментари