Читај ми!

Metamorfoze: Egon Savin

Ja sam jednodimenzionalna ličnost. Bez obzira na bezbroj afiniteta proveo sam veći deo života u pozorištu. Kada bi se preračunale sve te probe i predstave, to je zaista veći deo mog života. Onaj ostatak koji nisam proveo u pozorištu i na probam proveo sam u pripremi predstava. Tako da ja nemam drugi identitet do pozorišni i zadovoljan sam zbog toga – kaže reditelj Egon Savin.

Kada su ga na prijemnom ispitu pitali zašto želi da studira pozorišnu režiju odgovorio je: Očekujem da me obuzme neka suštinska misao. Danas je Egon Savin jedan od naših najznačajnijih pozorišnih reditelja. U svojoj četiri decenije dugoj karijeri na scenu je postavio više od osamdeset komada savremenih autora, domaćih i svetskih klasika. Gotovo da nema pozorišne nagrade koju nije dobio. Neke od njih, poput Sterijine i nekoliko puta.

Rođen je u Sarajevu, u porodici operskih pevača. Diplomirao je 1979. godine na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, u klasi profesora Dejana Mijača, gde je kasnije i sam profesor na Katedri za režiju.

Već sa svojim prvom delima predstavio se kao izuzetan i autentičan. U našem pozorištu posebno mesto imaju njegova tumačenja klasika. Savin je za scenu adaptirao prozna dela Dostojevskog, Gončarova, Meše Selimovića, kao i velike drame Molijera, Ostrovskog, Krleže, Sterije, Njušića, Čehova i Šekspira.

Tumači ih na njemu svojstven način, sa ličnim stavom i izbegavajući stereotipe. Iz klasičnih dela on uvek izdvaja ono što zanima savremenog gledaoca. Osim što u pripremama pažljivo traga za smislom i suštinom koje smešta u kontekst ovog vremena, za predstave koje režira on uvek pažljivo upotrebljava muziku i pažljivo gradi vizuelni okvir.

Posebno zanimljiva su njegova tumačenja drama srpskih pisaca, od Sterije i Nušića do Ljubomira Simovića. Poseban je i njegov ključ za tumačenje dela Aleksandra Popovića koja režira sa mnogo razumevanja i empatije za likove smeštene na margine života i društva.

Egon Savin je savremeni nastavljač najznačajnijeg toka srpske režije – od Huga Klajna, preko Mate Miloševića, Bojana Stupice, Miroslava Belovića do svog profesora Dejana Mijača. Njegove predstave su vredna i dugovečna pozorišna ostvarenja u kojima se ogledamo mi i naša stvarnost.

autor i urednik Olivera Milošević

snimatelj Sima Dimitrić

montaža Goran Mijić

reditelj Milica Mitrović

 

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом