Sa beogradskih scena – Tragom zvuka kroz krajeve Srbije
Čućete snimak koncerta koji je pod nazivom „Tragom zvuka kroz krajeve Srbije” održan 8. novembra prošle godine u Galeriji Art Get, Kulturnog centra Beograda
Fagotiskinja Milena Stanković, flautistkinja Stana Krstajić i pijanista Uki Ovaskainen izveli su dela srpskih kompozitora pisana za fagot i sa fagotom. Na programu su bila dela Aleksandra Vujića, Milane Stojadinović Milić, Vladimira Tošića, Dejana Despića, Svetlane Savić, Stanojla Rajičića i Maje Le Ru Obradović.
Koncert je otvoren komadom pod nazivom Iz Istočne Srbije za flautu, fagot i klavir Aleksandra Vujića, a usledila je kompozicija Da nisi nešto zaboravio za flautu i fagot Milane Stojadinović Milić. Potom ćete čuti Dual Vladimira Tošića iz 1992. godine, jednu od prvih postminimalističkih kompozicija ovog autora. Zasnovana na strogo koncipiranom složenom repetitivnom procesu, prema rečima muzikološkinje Marija Masnikose, kompozicija iskoračuje iz prostora radikalnog minimalizma samo zahvaljujući specifičnoj "trodimenzionalnoj" fizionomiji repetitivnih modela sa kojima se radi. Ovi modeli simuliraju najčešću fakturnu organizaciju tonalne muzike - melodija + pratnja, te i sama kompozicija pripada polju postmoderne simulacijske umetnosti.
U nastavku ćete čuti: Kolaž opus 139 za solo fagot Dejana Despića, Sensibile i preludijum za klavir Svetlane Savić i Pesmu i igru za fagot i klavir Stanojla Rajičića, Bazar četiri vetra Maje Le Ru Obradović i Argentinski tango za flautu, fagot i klavir Aleksandra Vujića.
Urednica emisije Marija Vuković
Коментари