понедељак, 12.10.2020, 22:40 -> 16:57
Извор: Трећи програм
Imaginarni pejzaži
Predstavljamo numere sa albuma dvojice iranskih elektroničara – Sjavaša Aminija i Porje Hatamija, koji su razvili zavidne internacionalne karijere sarađujući sa brojnim umetnicima širom sveta, svedočeći između ostalog o dugoj tradiciji, ali i živoj sceni eksperimentalne elektronike u Iranu.
Na početku emisije čućete album A Mimesis of Nothingness koji je Amini objavio krajem avgusta za diskografsku kuću Hallow Ground iz Lucerna, za koju je objavio i nekoliko kritički cenjenih ostvarenja poput izdanja TAR iz 2017. godine. Numere na ovom ostvarenju su inspirisane fotografijama cenjene umetnice Nušin Šafie, koje je Amini video na izložbi u Emkan galeriji u Teheranu. Na sugestiju kustosa izložbe, dvoje umetnika su započeli da rade na zajedničkom projektu koji je rezultirao albumom A Mimesis of Nothingness u čijoj pratećoj knjižici se nalaze fotografije Nušin Šafie. Spojila ih je zajednička fascinacija kako kažu metafizikom prostora, ovog puta Teherana koji Šafie beleži u svojim radovima. Amini kaže: „To nije Teheran kojeg svi projektuju u svoja dela, već Teheran koji se pomalja kroz velike i male skrajnute predemete i mesta”, sagledavajući njihovu čudnu utopljenost u nasilnu i dekadentnu istoriju Irana i Persije. Amini stvara visceralno, ambijentalno okruženje za ove nezavršne ostatke prošlosti i njihove duhove, tkajući delikatnu zvučnu tapiseriju od terenskih snimaka, zvukova akustičkih instrumenata i razvijenih vertikalnih elektronskih tekstura, koje osvetljavju svojim spektrom neobičan, oniričan svet ove muzike.
Album Kani Porje Hatamija iz 2013. godine je pre nekoliko meseci doživeo reizdanje u produkciji lejbla Dronarium, uz nekoliko novih remiksa. Ovaj eksperimentalni saund umetnik inače živi i stvara u Sanandažu, prestonici iranskog Kurdistana i centru kurdske kulture. Ovaj nežni i opuštajući album evocira „topli zagrljaj zemlje i vazduha, blagost vetra, mikroksomos univerzuma koji se nalazi ispod naših nogu, kao i sećanja i nostalgiju koja nas okružuje”, kaže Hatami.
Iako je u međuvremenu napravio nekoliko odličnih albuma sa Uveom Canom (Arovane), kao i najnoviji sa Aronom Martinom i Robertom Atanzijom, ovo pastoralno ambijentalno ostvarenje u kojem se mešaju terenski snimci i melodije, se ističe svojom nepatvorenom intimnošću i jednostavnošću.
Urednica Ksenija Stevanović
Коментари