Radionica zvuka

Anđelka Živković, Pjer Blin i Maksim Mete: Nirvana

„Nirvana” je stereofonsko elektroakustično delo u trajanju od 13.44 minuta. Kompozicija je nastala u junu 2016. godine, prerađena za seriju Radionica zvuka marta 2019. Projekat je realizovan u nezavisnom muzičkom studiju autora „Five Inch" koji se nalazi u Kanu.

Rad na kompoziciji okuplja troje muzičara koji dolaze iz različitih muzičkih sfera i pravaca (klasičan, rok i elektronski). Delo je nastalo u intenzivnom i relativno kratkom vremenskom periodu na principima kompozicije i improvizacije, slobodne ali i dirigovane oko poetskog teksta. Izuzev glasa, svi zvukovi su kreirani na elektroakustičnim muzičkim instrumentima koji su svirani uživo.

Veličanstvena poema „Nirvana" Vladislava Petkovića Disa je centralna inspiracija ove kompozicije.

Prvi deo zasnovan je na ideji štimovanja (tuning); štimovanje kao usklađivanje i sporazumevanje između muzičara, kao konekcija sa tekstom i prilagođavanje prijemnika za prijem signala, za komunikaciju i vizije. Ovaj deo kompozicije korisiti zvukove koji evociraju asocijacije vezane za prijem signala. Vizije se nadovezuju jedna za drugom sve do momenta pojave glasa u noći koji počinje da nas usmerava.

U drugom delu čujemo pesmu Vladislava Petkovića Disa. Tekst je, u stilu inkantacije, zabeležen u jednom spontanom snimku preko muzike – prethodno stvorene i montirane. Progresivne deformacije glasa rađene su uživo. U ovom delu muzika se konstantno razvija i kristališe u trajne vizije, kao što su posete koje je pesnik opisao. Ona prvobitno evocira strah a zatim beskrajnu tugu usled mističnog doživljaja, što i sama poema dočarava.

Treći deo je zabeležen u jednom potezu, po unapred smišljenom planu. Ima za cilj da evocira šok usled revelacije. Stvaran je na step sekvencu, sadrži hromatiku i bordun koji ilustruje „mrtvo more", čiju viziju ima Dis. Upotreba indijskih udaraljki ukazuje na koncept Nirvane. Delo se završava „bez oblika, bez sreće, bez jada", sa reminiscencijom na njegov početak.

Autori:

Anđelka Živković rođena je 1987. godine u Beogradu, pijanista izvođač (Le Molosse, klasična, savremena muzika) i profesor klavira.
Pjer Blin rođen je 1987. godine u Šerburu (Francuska), inženjer zvuka, dizajner zvuka za film i pozorište, muzičar (Heart in Mouth, Dustman Dilemma, Nooumena i elektroakustični komadi).
Maksim Mete rođen je 1985. godine u Ruanu, gitarista eksperimentalnog roka (Bavoir, Dustman Dilemma, Nooumena) i kompozitor muzike za pozorište.

U realizaciji učestvovali:

Anđelka Ćivković – glas
Pjer Blin – elektroakustički instrumenti
Maksim Mete – električna gitara
Ton-majstor: Pjer Blin
Autori muzike: Anđelka Živković, Pjer Blin, Maksim Mete
Produkcija: studio „Five Inch" u Kanu i Dramski program Radio Beograda mart 2019.
Trajanje: 13.44



Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво