Читај ми!

Pozitivna trema Milene Veličković

Razgovor sa mladom fagotistkinjom Milenom Veličković.

Rođena je 1992. godine u Nišu, gde je upisala i završila nižu muzičku školu, dok je srednju muzičku školu završila u klasi Mirka Isaeskog kao učenik generacije u MŠ Mokranjac u Beogradu. U klasi istog profesora je završila i osnovne i master na FMU.

Osvojila je mnogobrojne nagrade na republičkim i međunarodnim takmičenjimaod kojih se izdvajaju:

(I nagrada i laureat na međunarodnom takmičenju "Davorin Jenko" u Beogradu 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011. godine;
I nagrada i laureat na međunarodnom takmičenju drvenih duvača u Požarevcu 2007, 2008, 2010, 2016. godine;
I nagrada i laureat na republičkom takmičenju u Beogradu 2007. i 2009. godine.

Bila je dugogodišnji član Filharmonije mladih Borislav Pašćan, na mestu prvog fagota, kao i Orkestra dečijeg kulturnog centra u Beogradu, na istoj poziciji.

Pohađala je letnje seminare za duvačke instrumente u Tivtu (2009, 2010, 2013 i 2014. godine) kod fagotiste Nenada Jankovića.Godine 2009, 2010. i 2013. svirala je na mestu prvog fagota u Nemačko-skandinavskom omladinskom orkestru u Berlinu, sa kojim je nastupala u sali Berlinske filharmonije. Učestvovala je i na Vagnerovom festivalu u Bajrojtu, kao član Evropskog omladinskog orkestra i bila član međunarodnog orkestra mladih Toppenkurset u Norveškoj 2012. godine (takođe na mestu prvog fagota).

Učestvovala je na ISA Festivalu 2014. u Austriji za koji je dobila punu stipendiju. U okviru ovog festivala nastupila je kao solista na koncertu u Payerbahu, izvodeći Sonatu za fagot i klavir G.F. Telemana.

Pohađala je časove kod eminentnih fagotista (Volkera Tesmana, Riharda Galera, Henrika Rabiena, Tomaša Františa, Karla Kolomba, Nenada Jankovića, Marka Engelharta, Fredrika Ekdala, Giorga Mandolesija, Nikolausa Malera).

Kao solista, kamerni i orkestarski muzičar nastupala je u brojnim salama u Beogradu (Kolarčeva zadužbina, Galerija SANU, Centar Sava, Atrijum Narodnog muzeja grada Beograda, sala Jugoslovenskog dramskog pozorišta, dvorana SKC-a, dvorana Galerije Artget, Ustanove Gvarnerijus, itd.)

Dobitnik je prestižne stipendije Dositeja za najbolje studente Republike Srbije za osnovne i master studije.

Od 2009. godine je honorarni član Niškog simfonijskog orkestra, sa kojim je nastupala i kao solista izvodeći Koncertantnu simfoniju za fagot, klavir i harfu D. Bortnjanskog (Bojan Mladenović - klavir, Ljiljana Nestorovska - harfa) i Humelov Veliki koncert za fagot i orkestar.

Nastupala je i sa eminentnim svetskim solistima među kojima su i Emanuel Pai, Karlo Kolombo, Jurij Revič, Željko Lučić i drugi.

Kao honorarni član sarađivala je i sa Beogradskom filharmonijom, Orkestrom RTS-a i orkestrom Banjalučke filharmonije. Bila je član projekta orkestarska akademija - Filhademija u organizaciji Beogradske filharmonije, gde je tri godine zaredom svirala prvi fagot (2016, 2017, 2018).

Bila je stalni član Crnogorskog simfonijskog orkestra, sa kojim je nastupila na više od 100 koncerata, među kojima je i onaj u katedrali Sv. Roka u Parizu, kada je učestvovala u izvođenju Mocartovog Rekvijema.

Bila je član operskog orkestra festivala Operosa u Crnoj Gori, izvodeći opere Jolanta P. I. Čajkovskog (avgust 2016) i Pepeljuga G. Rosinija (avgust 2017).

Od 2017. godine postaje stalni član IPOC orkestra, na mestu prvog fagota. Humelov koncert za fagot u njenom izvođenju izdat je na CD-u revije klasične muzike Muzika Klasika.

Novembra 2018. godine imala je svoj solistički koncert u prestižnoj koncertnoj dvorani Guarnerius u Beogradu u okviru ciklusa koncerata FMU i Guarnerius nagrađuju, u kome učestvuju najbolji studenti Fakulteta muzičke umetnosti.

Godine 2017. postala je član Tima za muzičku edukaciju dece.

Trenutno radi na mestu profesora fagota u Muzičkoj školi Stanković u Beogradu gde za dve godine rada njeni učenici osvajaju četiri prve nagrade na Međunarodnim i Republičkim takmičenjima.

Autor i voditelj emisije: Ana Ćirica

 

 

Позитивна трема Позитивна трема

Autor:
Ана Ћирица

Ауторска емисија усмерена је на нашу музичку сцену и бави се превсходно темама у вези са класичном музиком, уз повремене искораке у друге области (џез, "world music"). Циљеви ове емисије су информативног и едукативног карактера: усмерити пажњу ка музичким уметницима који нису довољно медијски експонирани, младима који тек стасавају на том пољу, као и музичарима који нису у првом плану на концертним подијумима... [ детаљније ]

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво