Читај ми!

Mit o Mokranjčevoj „neoriginalnosti”

Poslednja emisija majskog ciklusa Kako slušati muziku, posvećenog rukovetima Stevana Mokranjca, bavi se pitanjem njegove navodne neoriginalnosti kao obrađivača narodnih pesama.

I posle svega o čemu smo govorili u ovom ciklusu emisija, posle svih mogućih aspekata analize rukoveti - formalne, harmonske, horske, dramaturške - zaista je teško poverovati da je iko ikada mogao Mokranjcu da ospori originalnost. To se, međutim, događalo. U današnjoj, poslednjoj emisiji, stavićemo tačku na taj mit o neoriginalnosti, odnosno prenećemo delove izlaganja muzikološkinje Tijane Popović Mlađenović sa tribine u okviru Mokranjčevih dana u Negotinu 2011. godine. Ona je govorila o tome kako su muzički stručnjaci prihvatali i vrednovali Mokranjčevu muziku, koja traje, evo, već više od 120 godina. Od kada su se Mokranjčeve rukoveti pojavile, od tada se o njima i piše, ali isprva se o Mokranjcu govorilo samo kao o obrađivaču narodnih pesama, ne i kao o originalnom stvaraocu.

Urednica je Gorica Pilipović.

 

Како слушати музику

Autor:
Зорица Премате, Горица Пилиповић и Бојана Жижић

Шта чујемо? Шта слушамо? Како слушамо? Шта уочавамо, а шта пропуштамо? На које елементе се ослонити? На ова и низ других питања покушава да одговори емисија Како слушати музику. [ детаљније ]

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се