Javni toalet, restoran toalet...

Posle Tajvanaca, i Kineze je zahvatila manija prehranjivanja u „restoranima toaletima“, tačnije, lancu tematskih ugostiteljskih objekata „Moderni toalet“. Enterijer im je baš kao što ime kaže, a ideja je potekla od junaka iz tajvanskih stripova.

Ishrana u ambijentu toaleta? Zvuči grozno! Ali mnogi, uglavnom mladi ljudi koji su imali priliku da obeduju u prvim svetskim "toalet" restoranima na Tajvanu, sada "prepisanim" i u Kini, misle da je to "kul".

I više nisu ni novost ni retkost.

Još u maju 2004. godine otvoren je prvi u Kaosungu pod imenom "Marton" (od kineskog "matong" - toalet). Vlasnik je Erik Vang, bivši ulični prodavac, koji je u početku posluživao samo sladoled i to u plastičnim posudama u obliku ve-ce galanterije, koje je sam dizajnirao.

A onda je rešio da sve podigne na "viši nivo" i tako se rodio prvi "toalet restoran", koji je tokom godina prerastao u lanac od 14 lokala. Tvorac kaže da je ideju dobio od jednog strip junaka, vrlo popularnog među klincima na Tajvanu. 

Umesto stolica postavio je ve-ce šolje sa šarenim daskama, ispod staklenih stolova kadice i lavaboe, posuđe u kojem se služi hrana je oblika koji, naravno, "prati" ambijent (šolje, bidei, itd), a salvete su "poprimile" oblik toalet papira.

No, za goste "posebnu draž" ima način na koji se servira sladoled. To objašnjenje ćemo preskočiti, jer fotografije zaista "govore više od reči".

"Mi ne prodajemo samo hranu, već i smeh. Hrana je dobra kao i u bilo kojem drugom restoranu, ali mi nudimo i dodatnu zabavu", kaže Vang.

Sve više porodičnih ljudi dolazi sa decom, a jedan deo stalnih mušterija misli da što je hrana "odvratnije poslužena", da je obedovanje još smešnije.

I pored bure koju je izazvao na Tajvanu, posećenost mu je bila tolika da je posle samo sedam meseci otvorio još jedan objekat u istom gradu.

U aprilu 2006. godine, posle otvaranja petog restorana u lancu, a drugog u Tajpeju, najvećem tajvanskom gradu, zbog, kako kaže, proširenja raznovrsnosti, promenio je naziv lanca u "Modern Toilet Restaurant".

"Zaraza" se prošle godine proširila i na Kinu, gde je u Hangžuu pod licencom otvoren prvi objekat ove vrste.

"Ovo svakako nije u skladu sa tradicijom, ali se gosti dobro zabavljaju i opuštaju. Kažu da im jedenje u restoranu pričinjava radost", tvrdi vlasnik lokala Čin Min.

Na sajtu sve poznatijeg i popularnijeg ugostiteljskog lanca piše da im je, uz nove ideje i proizvode, krajnji cilj da postanu brend broj jedan u svetu tematskih restorana.

Број коментара 8

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 26. јун 2025.
35° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом