Читај ми!

Sajam turizma u Berlinu kreira tokove, a Srbija ima upravo ono što je u modi

Mart je mesec kada se turistički radnici iz celog sveta okupljaju u Berlinu, na najvećem svetskom sajmu turizma. Srbija redovno učestvuje na tom sajmu, a ove godine, direktorka nacionalne turističke organizacije, Marija Labović, iz Berlina se vratila sa pretižnom nagradom „Slaveći nju“, koja se dodeljuje ženama koje doprinose promociji turizma.

Sajam u Berlinu najvažniji je događaj za čitav turistički svet. Tu se kreiraju turistički tokovi za tekuću godinu, ali i nekoiliko narednih. I na našu sreću, u modi je baš ono što Srbija nudi.

„Sve više se turisti okreću prirodi, traže destinacije koje nisu prebukirane, traže destinacije koje pružaju taj dobar odnos boravka u prirodi, ali i sadržaja koje mogu upražnjavati dok su na odmoru, tako da svakako su vrlo atraktivne sve destinacije koje imaju prirodu sa stazama za pešačenje, za biciklizam i neku kulturno-istorijsku znamenitost jer ta vrsta sadržaja je turistima uvek jako važna i da konzumiraju nešto od lokalnih specijaliteta gastronomskih“, navodi Marija Labović, direktorka Turističke organizacije Srbije.

Šta sve Srbija može da ponudi stranim turistima

Beograd se predstavio kao domaćin Ekspo manifestacije i obavestio poslovne partnere da je Centar „Sava“ rekonstruisan i spreman za kongresne goste.

„I naravno tu je ona klasična ponuda za Beograd. Ljudi vole da dođu u Beograd, da osete njegov vajb, da osete njegovu neponovljivu atmosferu. Vole našu kuhinju, vole našu bogatu kulturno-istorijsku ponudu, vole Beograđane koji vole turiste. Tako da kao i svake godine interesovanje za Beograd je veliko“, naglašava Irena Aleksić iz TO Beograda.

Novi Sad je poznat berlinskoj publici, kao prestonica kulture pre dve godine, ali u Srpskoj Atini znaju da se od stare slave ne živi, pa su pažljivo pripremili nastup u Belinu.

„Sa naglaskom na Frušku goru, na vina, na agencijskim programima jer ovde ima dosta vlasnika agencija koji su posetioci sajma. Tako da trudimo se da se najbolje predstavimo jer je ovaj sajam dobra prilika za to“, kaže Miloš Dunjić, predstavnik TO Novi Sad.

Evropa podstiče i finansijski pomaže međudržavnu saradnju na svim nivoima.

„Predstavili smo se u okviru jednog projekta prekogranične saradnje Srbije i Bosne i Hercegovine pod nazivom Open er, pa su nam tako partneri iz Tuzlanske razvojne agencije i njihova Turistička organizacije ovde prisutni i zajednički nastupamo na ovom sajmu“, napominje Nemanja Nešić, direktor Turističke regije Zapadna Srbija.

Sopoćani, Đurđevi stupovi i Petrova crkva ulaznica su za svetski turizam, kažu u Turističkoj organizaciji Novog Pazara.

„Multietničnost koju imamo je takođe jedinstvena. Spomenici islamske kulture, divne banje, novopazarska i rajićevićka koje su u ekspanziji, planina Golija, planina Rogozna. Takođe gastronomija neponovljiva. To su sve resursi s kojima nastupamo i mogu vam reći da su rezultati već danas prvog dana jako dobri“, ističe Dejan Belojica, direktor TO Novi Pazar.

Šta su ponudile turističke agencije iz Srbije

U Berlinu je mnogo posla i za domaće turističke agencije koje kreiraju aranžmane za strane turiste.

„Ljudi koji dolaze iz dalekih destinacija, van evropskog tržišta dosta traže naše planine, jezera, taj neki boravak u prirodi i to je sve popularnije. Nama je baš zadovoljstvo da im pokažemo našu zemlju“, kaže Miloš Janković iz agencije „Balkan rouds“.

„Želeli bismo da razvijemo taj deo gornjeg Podunavlja, sve do donjeg, do Kladova, Negotina, Zaječara gde stvarno imamo veliki broj kako hotelskih kapaciteta, tako i vinarija, seoskih domaćinstava. I ono što je trend generalno na zapadu jeste održivi turizam, razvoj lokalnih zajednica i plasiranje lokalnih proizvoda“, napominje Ljubiša Nešovanović iz agencije „Robinson“.

Najvažniji partner nacionalnog turizma je nacionalni avio-prevoznik. „Er Srbija“ ima najgušći saobraćaj sa Nemačkom u kojoj je naša dijaspora najbrojnija.

„Drugi razlog je što je država Nemačka broj jedan investitor u našoj zemlji, a naša kompanija stremi ka tome da prati biznis kretanja naše zemlje, te je zato čak sedam gradova Nemačke povezano sa našom prestonicom“, naglašava Maja Radivojević iz „Er Srbije“.

Održivi turizam, kamping i programi za mlade

Održivi turizam i zaštita životne sredine, godinama su glavne teme turističkih sajmova. Na ekološku osvešćenost ponosna je zemlja partner sajma.

„Oman je prva zemlja u svetu koja je zaštiti životne sredine dala prioritet. Na osnovu strategije održivog razvoja koju smo usvojili, naša je misija da do 2030. imamo nultu emisiju ugljen dioksida“, kaže Siham Ahmed el Harti, predstavnik Omana.

Najneposredniji kontakt sa prirodom imaju kamperi. Čak četvrtinu turističkog prihoda u zemljama Evropske unije donosi kamping turizam.

„Savremeni turisti traže neko novo iskustvo. Ne žele više samo luksuzne hotele sa pet zvezdica. Žele da se spoje sa prirodom. To je naročito postalo aktuelno posle pandemije kovida“, objašnjava Lusi Delfos predstavnica Francuske.

Portugalija lagano dostiže turističku slavu svog jedinog suseda – Španije.

„Pored sunca i plaža, imamo veoma razvijen nautički turizam. Poznati smo i kao domaćin velikih međunarodnih skupova, čime produžavamo sezonu na celu godinu“, kaže Andre Gomez iz Portugalije.

Mladi su za turističke radnike najveći izazov, pa je njima u Berlinu posvećena čitava hala.

„Mladima je na putovanjima najvažniji lični doživljaj a ne nešto što im je upakovano i nametnuto. Interesuje ih kulturno nasleđe zemlje koju obilaze i rado odlaze u inostranstvo na školovanje“, napominje Niki Danken, predstavnica Holandije.

Na sajmu u Berlinu, direktorki Turističke organizacije Srbije ukazana je velika čast. Jedna je od tri dobitnice nagrade „Slaveći nju". U obrazloženju se kaže da se priznanje dodeljuje ženama u turizmu koje imaju viziju i misiju, koje svojim radom doprinose promociji turizma kao pokretača mira i razumevanja u svetu.

недеља, 20. јул 2025.
25° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом