Nada za zeleniju budućnost - pronađene nove vrste mikroba koji vare plastiku

Na Alpima i Arktiku, pronađeni su mikrobi koji imaju osobinu da vare plastiku na niskim temperaturama.

Нада за зеленију будућност - пронађене нове врсте микроба који варе пластику Нада за зеленију будућност - пронађене нове врсте микроба који варе пластику

Novootkriveni mikroorganizmi mogli bi da ubuduće budu važan „instrument" u reciklaži, prenosi Gardijan.

Inače, u ranijem periodu je pronađen veći broj vrsta raznih mikroorganizama odnosno bakterija koji imaju sposobnost da razgrađuju plastiku, ali obično to rade na temperaturama većim od 30 stepeni.

Iz tog razloga, njihova primena je bila ograničena, jer zahteva grejanje, što takođe podrazumeva trošenje energije i nije karbonski neutralan proces

Naučnici iz švajcarskog Saveznog instituta WSL međutim, sada su pronašli mikrobe koji mogu da svare plastiku na tek 15 stepeni, što bi moglo da dovede do važnog preokreta u reciklaži.

Ovo otkriće je objavljeno u naučnom časposiu Frontirs of microbiology.

Istraživači na čelu sa doktorom Džoelom Rutijem iz WSL instituta, sakupili su 19 sojeva bakterija i 15 tipova gljivica koje su bile zakopane uz plastiku godinu dana na Grenlandu, norveškim ostrvima Svalbard i Švajcarskoj. Rezultati razgradnje na niskim temperaturama su bili pozitivni za većinu sojeva i gljivica.

Dr Ruti je dodao da je iznenađujuće što je većina testiranih sojeva mogla da razradi bar jednu od testiranih plastika.

Čekaju se dalja ispitivanja i praktična primena u smanjenju, odnosno razlaganju makar dela ogromnih količina plastike koja na globalnom nivou i dalje čini veliki procenat otpada.

четвртак, 25. април 2024.