Пронађено решење за пластику!

Пластика постаје озбиљан проблем, посебно имајући у виду да се сваке године произведе више од 300 милиона тона, а не можемо да је се решимо брзо. Ипак, научници у Јапану пронашли су нову врсту бактерија које разграђују пластику.

Ideonella sakaiensis 201-F6 у потпуности разграђују ПЕТ амбалажу, која се користи у прозводњи већине пластичних материјала. Ово је уједно и први пут да је откривена бактерија која може да деградира ПЕТ материјал.

Научници су навели да нови сој бактерије претвара ПЕТ у супстанцу звану МХЕТ, а онда користи додатни ензим како би даље разградило на основне састојке ПЕТ амбалаже.

Ideonella sakaiensis звучи као чудотворно решење, али има један велики проблем. Траје предуго. Бактеријама је требало око шест недеља да разграде танак слој ПЕТ амбалаже. Међутим, научници раде на убрзавању процеса.

Већ су обавили секвенцирање генома, што би могло да доведе до прављења снажнијих и бржих сојева.

Ово би могло да се покаже као најкорисније оруђе у борби против пластичног отпада, посебно у комбинацији са црвима који су откривени пре неколико месеци.

уторак, 23. април 2024.