Ekološki koncept školskog obrazovanja kroz međunarodni projekat „Green Globetrotters in EU“
Zaštita životne sredine i ekologija poslednjih godina dobijaju sve veću pažnju građana, organizacija i medija. Ove teme neosporno zadovoljavaju definiciju javnog interesa u cilju zaštite i razvoja ljudskih prava i demokratije, unapređivanja pravne i socijalne države, slobodnog razvoja ličnosti i zaštite dece i mladih, razvoja kulturnog i umetničkog stvaralaštva, razvoja obrazovanja, uključujući i medijsku pismenost kao deo obrazovnog sistema, razvoja nauke, razvoja sporta i fizičke kulture, i zaštite životne sredine i zdravlja ljudi.
Ekološki koncept školskog obrazovanja ima fundamentalnu ulogu u pružanju pravih znanja i veština o ovoj temi, što je učenicima Srednje turističke škole iz Beograda omogućilo aktivno učešće u međunarodnom projektu „Green Globetrotters in EU“.
„Cilj projekta je da se dovede u pitanje mesto održivog razvoja tokom putovanja, zaštita kulturnog nasleđa i sprovede ekološki odgovorna politika u ustanovama koje primaju mlade putnike. Ovaj projekat pruža konkretne kulturne i naučne elemente“, kaže Msc Tatjana Vijatov, koordinator projekta i profesor održivog razvoja i životne sredine.
Škole koje učestvuju u ovom projektu su smeštene u poznatim turističkim mestima - iz Francuske dve škole u blizini Liona, Italije - srednja škola u blizini Rima, Turske -škola iz Antalije, Portugalije - škola u gradu Funšal na ostrvu Madeira i Srednja turistička škola iz Beograda.
Nastavljajući priču o projektu, profesorka Vijatov kaže da će se znanje o održivom turizmu steći tokom teorijskih i istraživačkih aktivnosti, ali i tokom poseta koje planira svaka zemlja, u mestima koja su prepoznatljiva zbog svoje posebnosti.
A to su upoznavanje sa UNESKO lokacijama, znanjima o ruralnom turizmu ili ustanovama koje imaju ekološku oznaku, smanjuju emisiju ugljen-dioksida.
„Evropsko eko-građanstvo je neposredno u središtu projekta. Učesnici će shvatiti da su zemlje različite, ali je ulog isti. Bilo u Evropi ili van EU, shvatiće da su klimatska i ekološka pitanja, pitanja koja se odnose na globalnom nivou“, navodi profesorka Vijatov.
Međuljudska komunikacija, sposobnost zajedničkog kretanja i interakcije postaju neophodni u poslu.
„Energija veze biće u središtu projekta zahvaljujući radu transnacionalnih timova. Aktivnosti učenja/podučavanja/treninga sa učenicima kroz zajednički rad omogućiće razvijanje usmenog i pismenog izražavanja modernog jezika koji se koriti za komunikaciju (engleskog jezika)“, kaže ona.
Korišćenje digitalnih alata i odgovorna upotreba interneta pomoći će učenicima da budu kreativni, steknu digitalne veštine, da koriste IKT, veb alate, upotrebu softvera, aplikacija, itd.
„Naš fokus je usmeren na edukaciju srednjoškolaca u cilju utvrđivanja i unapređivanja trenutnog stanja ekološke svesti, podsticanje učenika za pokretanjem inicijativa i akcija usmerenih ka promociji ekoloških vrednosti i navika u svakodnevnim životnim aktivnostima“, kaže Tatjana.
Najvažniji zadatak danas je da se škole pretvore u ekološke centre svojih mikro-područja i da oko sebe stvore ostrva održivosti.
„Radom na projektu razvija se ekološka svest o važnosti i racionalnom korišćenju prirodnih resursa. Učenici uče da vole, razumeju poštuju i čuvaju prirodu“, zaključila je profesorka Vijatov.
Коментари