Monodramom „Prima facie" otvoreni peti „Mucijevi dani“
U Ateljeu 212 počeli su peti „Mucijevi dani". Festival posvećen Ljubomiru Muciju Draškiću, jednom od najboljih reditelja bivše Jugoslavije, predstaviće publici predstave koje slede njegovu viziju pozorišta, angažovanog i slobodnog za glumačku interpretaciju.
Program „Mucijevih dana“ čini 10 predstava koje se bave važnim društvenim temama, zasnovane na osnovnim pozorišnim postulatima Draškićeve poetike koja rediteljski omogućava razigranu i razmaštanu igru.
Igraće se predsatve Ateljea 212, Narodnog pozorišta iz Niša, Zaječara i Novog Sada, a u okviru festivala biće organizvana i dva scenska čitanja novih savremenih dramskih tekstova.
„On u samoj ideji, u nastanku, imao je jedan čvrst koncept, a to je da se biraju predstave iz pozorišta u kojima je Muci Draškić ostavio svoj trag, gde je režirao jako uspešne predstave. Iz pozorišta koji su prijatelji i koproducenti, i uopšte prijatelji iz regiona, Ateljea 212. I predstave koje su režirali dosadašnji dobitnici nagrade 'Ljubomir Muci Draškić', što je nagrada 'glumci svom reditelju'“, navodi Gordana Goncić, v.d. direktora Ateljea 212.
Festival je otvoren monodramom Prima facie, u izvođenju Maše Dakić, u režiji Anje Suše. Predstava se bavi bavi temom seksualnog zlostavljanja i ukazuje na manjkavosti pravnog sistema.
U okviru festivala biće obeležen i jubilej – 15 godina od premijere predstave Čekaonica u režiji Borisa Liješevića, za koju je dobio nagradu „Ljubomir Muci Draškić“.
„Govori o tom procesu kad jedan stari sistem srušen, a drugi se još nije uspostavio, o tom nekom međusistemu, međuprostoru. E, sad, da li to što predstava živi već 15 godina, da li to znači da se taj proces još nije završio, da se novi sistem još nije uspostavio, da smo još u nekoj vrsti tumaranja, traženja, tranzicije, kako se god to zvalo?“, kaže reditelj Boris Liješević.
U sklopu festivala otvorena je i izložba „Unikatni pozorišni plakati Ateljea 212“, autora Ljubisava Milunovića, dugogodišnjeg slikara tog pozorišta.
Коментари