Читај ми!

Познати сви детаљи голготе "Нисана", аутомобилски гигант најавио отпуштање 20.000 запослених

Познате су све фабрике које ће трећи највећи јапански произвођач аутомобила "Нисан" продати или затворити у наредних пар година широм света, како би отпустио 20.000 радника и умањио производњу за око милион возила.

Протеклих месеци кроз јапанске медије провлачили су се делићи вести о реструктурирању домаћег аутомобилског гиганта "Нисана" - о томе како он, под новим генералним директором Иваном Еспинозом, намерава да умањи производњу за читавих милион возила годишње, због чега ће затворити седам постројења широм света.

Сада је мозаик употпуњен, па је могуће рећи конкретно о којим фабрикама је реч, као и који број возила тачно представља жељени циљ за ново руководство.

Наиме, поред два постројења у префектури Канагава, недалеко од Токија, о чему је РТС већ писао , јапанској јавности је саопштено да ће се катанац наћи и на две фабрике у Мексику, и по једној у Аргентини, Јужној Африци и Индији.

Сеча фабрика у иностранству

Заправо, јављају јапански медији, "Нисан" се управо ослободио својих обавеза везаних за индијски потконтинент, где је, упркос повољној пословној и политичкој клими за јапанска улагања, партнеру "Реноу" продао свој удео у заједничкој фабрици за 400 милиона долара. Постројење на ободу велеграда Ченај, чији је рад почео 2010. године, до 2023. је произвело два и по милиона седана и спортских теренских возила и служило је не само за снабдевање саме Индије, већ и извоз у иностранство.

Услед ове продаје "Нисан" губи упориште у једној од две најмногољудније земље света, па ће будућа продаја његових возила морати да иде преко француске компаније.

Највећа нејапанска жртва претумбација у "Нисану" биће Мексико, домовина новог генералног директора Еспинозе, где ће до краја фискалне 2025. године бити затворене две од три постојеће фабрике.

Међу њима је и она највећа, "CIVAK" у држави Морелос, која је уопште прво постројење које је јапански произвођач икада изградио у иностранству (сада већ далеке 1966. године). Друго мексичко постројење које ће затворити капије је "COMPAS", који је "Нисан" отворио у сарадњи са "Mercedes-Bencom" у држави Агвакалиентес.

Иначе, у фискалној 2024. "Нисан" је у Мексику произвео укупно 670.000 возила.

На мети рационализације је и погон у аргентинском граду Кордоби, у којем је у сарадњи с "Реноом" годишње произвођено око 100.000 возила, углавном пикапова, за потребе јужноамеричког тржишта.

Све ово, упркос томе што је прошле године "Нисан" у Латинској Америци успео да удоми шест процената више возила него у 2023. - укупно 426.000, што је чинило око 15 одсто његове укупне продаје у свету.

Фабрика пикап камиона у Розлину у близини града Преторија у Јужној Африци доприносила је са скромних 10.000 возила годишње, па је жртвована у склопу нове стратегије компаније у којој се она одриче продора у земље у развоју и настоји да се фокусира на доказана велика и богата тржишта, као што су САД, Јапан, ЕУ и Кина.

Циљеви тешких реформи

Крајња мета новог руководства "Нисана", које је на функцију ступило у априлу, је редукција броја произведених возила са, просечно три и по на два и по милиона годишње. У самом Јапану, производња ће бити смањена за око 390.000 јединица и сведена на око 800.000.

Основни циљеви реформи у компанији су смањење трошкова пословања и унапређење конкурентности кроз резање вишкова, повећање ефикасности производње и искориштености производних капацитета.

У ту сврху, "Нисан" планира да широм света отпусти укупно 20.000 радника - као последица тог реструктуирања, број његових фабрика ће закључно са фискалном 2027. годином пасти са 17 на десет.

Узроци преструктурирања су пре свега крупан пад продаје од око 40 одсто у поређењу са периодом пре светске пандемије коронавируса и губици који расту последњих година - у фискалној 2024. години, која је завршила крајем марта ове календарске, "Нисан" је искусио минус од чак 4,7 милијарди долара.

уторак, 02. септембар 2025.
26° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом