Читај ми!

Трампове царине и Јапан, стигле прве процене о губицима ауто-индустрије

Јапански медији ових дана износе више детаља о огромном губитку од око 21 милијарду долара који ће, страхује се, у овој фискалној години претрпети јапанскa аутомобилскa индустријa, услед царина које је увела администрација председника Доналда Трампа.

Трећег априла на снагу су ступиле царине од 25 одсто на аутомобиле које је увела влада новог-старог председника Доналда Трампа, а трећег маја и царине исте висине које се односе на делове за возила. 

Отуд, сада су већ доступни први емпиријски подаци о губицима који ће услед њих претрпети јапански произвођачи возила. Реномирана "Тојота", на пример, за први месец трајања царина претрпела је штету од око 1,2 милијарде долара. 

Јапански медији преносе процену агенције Блумберг да би на годишњем нивоу њен губитак проузрокован новим царинама могао да достигне скоро 11 милијарди долара, мада друге куће ту штету процењују на око шест до седам милијарди.

Како сачувати раднике упркос бројним препрекама

Јапански медији пишу да ће њихова аутомобилска индустрија, могуће, претрпети укупни годишњи губитак у износу од чак око 21 милијарду долара услед Трампових тарифа. Они притом упозоравају и да је немогуће на сигуран и прецизан начин проценити предстојећу штету, јер се ситуација мења из дана у дан.

Јапански економски стручњаци, упркос општој неизвесности и назнакама да упркос преговорима између политичких врхова две државе америчке царине на аутомобиле неће бити повучене, истиче да је најважније не паничити и сачувати што се може.

На питања домаћих новинара забринутих за будућност најпрофитабилније гране јапанске индустрије, руководство "Тојоте" је недавно изјавило да компанија неће променити цене својих возила због Трампових царина, те да ће настојати да одржи производњу од три милиона аутомобила у Јапану, како би сачувала радну снагу и поштедела своје снабдеваче губитке.  

Та мега компанија, највећи произвођач и продавац четвороточкаша на свету, може то себи да дозволи јер има огромне финансијске резерве. Питање је, међутим, шта ће бити са другим јапанским произвођачима. 

За сада је извесно да ће сви они повећати производњу у својим постројењима у САД како би бар делимично надокнадили (предстојеће) смањење увоза проузроковано увођењем тарифа.

У томе ће их, међутим, ометати поскупљење челика, делова за аутомобиле и производне машине које увозе из Јапана у САД за потребе својих фабрика – америчка администрација, наиме, поред 25 одсто на аутомобиле и делове за возила, предвиђа и царине од 25 одсто на страни челика и алуминијума, те 24 одсто на све друге јапанске производе (мада се овом последњем сада преговара). 

Поред проширења производње у САД, вероватно је и пребацивање тежишта продаје на југоисточну и јужну Азију и друге делове света.

Огромни губици

Генерални директор "Хонде" Тошихиро Мибе изјавио је да ће већ у овој фискалној години, добрим делом због проблема царина, профит његове корпорације бити више него преполовљен, односно да ће опасти око 650 милијарди јена (4,5 милијарди долара). 

"Нисан" процењује да ће Трампове царине коштати око 450 милијарди јена (три милијарде долара), док "Субару", који у САД продаје чак половину свих својих возила, говори о две и по милијарде долара губитака. Руководиоци "Мазде" саопштили су да је у априлу трошак који је компанија искусила услед новоуведених царина износио око десет милијарди јена (око 68 милиона долара).

Јапански медији пишу да је у најбољем положају "Сузуки", који у САД уопште не продаје аутомобиле, већ само мотоцикле и који не би требало да забележи годишњи губитак већи од око 40 милијарди јена (135 милиона долара).

Иначе, у САД је прошле календарске године продато 5,9 милиона јапанских аутомобила, што је произведених у тој земљи, што је увезених из Јапана, Мексике и Канаде.

У 2023. из самог Јапана у друге делове света извезено је 5,27 милиона четвороточкаша вредних око 110 милијарди америчких долара.

недеља, 18. мај 2025.
13° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом