недеља, 13.05.2012, 08:28 -> 08:55
štampajАмериканци раде и ноћу
Америчка аутомобилска индустрија изашла је из рецесије. Како би задовољили тржиште амерички произвођачи аутомобила први пут раде ноћу. Аналитичари процењују да би ове године продаја могла значајно да се повећа.
После незабележене рецесије, када је целокупна америчка аутомобилска индустрија 2008. године запала у највећу кризу у историји, ових дана произвођачи аутомобила, да би задовољили тржишите, први пут раде ноћу.
Прошле године у Америци је продато 12 милона и осам хиљада аутомобила, а аналитичари процењују да би ове године могли да продају 14 и по милона аутомобила.
Време рецесије у америчкој аутомобилској индустрији далеко је иза нас, тврде аналитичари њујоршке агенције "Бломберг".Тржиште после аутосалона у Њујорку и Детроиту просто је експлодирало. Купује се све од најлуксузнијих модела до комерцијалних возила.
Како објашњава Франк Охман, из БМВ-а, та фабрика у Алабами производи џипове и за Европу и за Америку, тако да капацитет у овом тренутку није довољан.
"Морамо да размишљамо о додатним ангажманима радника или да, ако се овај тренд настави, направимо још неку фабрику преко океана", додаје Охман.
Раст потражње, оживљавање привреде и лакше добијање кредита, подстакли су продају возила у већем обиму од очекиваног, што је помогло компанијама као што су "Џенерал Моторс", "Форд" и "Крајслер" да у првом тромесечју забележе профит већи од прогнозе аналитичара.
Рид Скот, из "Џенерал Моторса", каже да планирају да губитке који се бележе слабом продајом у Европи покрију добитком на домаћем тржишту које је иначе последњих година стално падало.
"Наша Влада субвенцијама помогла је опоравак Детроит", истиче Скот.
Испоруке возила у Америци порасле су у априлу за 10,3 одсто, достигавши прошлогодишњи раст од 11,1 процената у 2010. години, према подацима агенције "Аутодата". Последњи пут продаја је расла више од 10 досто у периоду од 1971. до 1973. године.
Према речима Андреаса Биндера, из компаније "Мрецедес Бенз", поред луксузних купеа на тржишту Северене Америке траже се и комерцијална возила.
"Нафтна криза утицала је да се комбији који много троше замене ефикаснијим доставним возилма која мање троше, а то је шанса за нас, па убрзано избацујемо нове моделе", додаје Биндер.
Већа потражња значи и да ће америчке аутомобилске компаније одустати од уобичајеног затварања погона у летњем периоду, када се тај прекид користио за одржавање, промену машина или су се обављале припреме за нове моделе возила.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 10
Пошаљи коментар