Крагујевац: Реконструише се Сушички мост

У току је реконструкција моста у крагујевачком насељу Сушица, чија је носивост смањена због оштећења. Радове, чија је вредност око 123,5 милиона динара, финансирају "Путеви Србије"

Сушички мост налази се на траси државног пута, који са једне стране спаја Крагујевац са Тополом и Баточином, а са друге са Краљевом и Чачком. Изграђен је почетком деведесетих година прошлог века и спона је између два крагујевачка насеља Сушице и Вашаришта. Годинама пропада, због чега су грађани писали надлежнима и протестовали, забринути за своју безбедност.

“Највећа опасност је представљала та што су огромни комади бетона отпадали на коловоз и на тротоар. То је била највећа опасност и за пролазнике и за сама путничка возила”, каже Славољуб Брадоњић, председник Савета Месне заједнице Сушица.

Да је реконструкција неопходна, потврдили су из "Путева Србије". Носивост моста је смањена због оштећења на носећим елементима конструкције.

 “Постоје два сливника који су у функцији, али лоше су постављени па вода цури на стубове и оштећује их. Због цурења воде кроз дилатације стубови и наглавна греда изнад стубова имају велика оштећења заштитног слоја бетона. Због тога су корозија и оштећења арматуре таква да могу угрозити стабилност моста. Уочљива су и оштећења на ивичним носачима моста посебно у зони дилатација”, наводи се у саопштењу ЈП "Путеви Србије".

Због тога је крајем септембра почела комплетна реконструкција, а радове изводи крагујевачко Предузеће за путеве.

“Уклања се постојећи коловозни застор и додаје се нови. Врши се комплетна замена пешачких стаза. Предвиђа се замена ограде пешачке стазе. Ограда се поставља на мосту и на прилазима. Нове асфалтне дилатационе спојнице се постављају на обалним стубовима. Мењају се сливници и одводњавање ће бити регулисано тако да се вода не слива на земљани тротоар у зони средњих стубова. Крајеви монтажних носача се уклањају и врши се континуирање над средњим стубовима, као и формирање непокретног ослонца над обалним стубовима. Раде се нове лежишне греде изнад стубова, уз ојачање постојећих стубова додавањем додатног слоја арматуре и армираног бетона. У постојећим темељима и на спољним површинама крајњих стубова буше се рупе за анкере за везу са новим бетоном доградње стубова”, наводи се у саопштењу ЈП "Путеви Србије".

Саобраћај на мосту ни у једној фази радова неће бити прекинут, тврде у "Путевима Србије". Две од четири траке биће отворене за саобраћај. Тако је још од краја марта, када су, због оштећења, затворене две траке и уведена забрана за возила преко 12 тона.

“Од почетка ове забране од 26. марта ове године до сада саобраћајна полиција је открила укупно 120 прекршаја возача теретних возила. Апелујемо на све возаче теретних возила да поштују наведену саобраћајну сигнализацију и да користе алтернативне путеве за пролазак кроз град Крагујевац”, каже Игор Дичић, заменик командира Саобраћајне полиције у Крагујевцу.

И тако ће бити и наредних 120 дана, јер, како су најавили из "Путева Србије", за толико би требало да буде завршена реконструкција Сушичког моста, уколико временске прилике то дозволе.

среда, 15. октобар 2025.
9° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом