Читај ми!

Безбедност трактора у саобраћају

У саобраћајним удесима које су изазвали трактористи последњих шест година погинуло је 314 људи, а чак 256 били су возачи трактора. Агенција за безбедност саобраћаја покренула је акцију "Трактор на путу - безбедан и уочљив", како би се возачи што боље обучили, а број удеса смањио.

У земљорадничким задругама у Зрењанину, у оквиру акције "Трактор на путу - безбедан и уочљив", почела је провера техничке исправности трактора са циљем да се едукаују возачи и смањи број саобраћајних несрећа у којима учествују трактори.

Жељко Рајковић из села Клек код Зрењанина вози трактор већ десет година. Сем што је скоро свакодневно на њиви, мора да вози и путем Зрењанин - румунска граница, јер се предузеће у коме ради, налази непосредно уз ту магистралу.

Он каже да трактористи, иако спорији на путу, морају бити пажљивији од возача путничких аутомобила.

"Мислим да је нама, возачима трактора теже у саобраћају, него возачима путничких аутомобила. Остали возачи лоше процењују брзину трактора, мисле да је спор, па неозбиљно претичу. Када укључим показивач правца, морам додатно да погледам у ретровизор да бих се уверио да нико не иде, без обзира што имам право првенства", каже Рајковић.

Возачи са друге стране сматрају да је безбедност на друмовима већа, од како трактори имају ротациона светла.

Техничку исправност трактора возачи би требало да проверавају самоиницијативно. Да би помогли власницима трактора техничке службе често долазе организовано у села, где проверавају исправност кочница, механизма за управљање и светлосне сигнализације.

Драган Гуџев, технички руководилац у Ауто мото друштву "Петар Драпшин" из Зрењанина каже да искуства показују да су најчешће неисправности код трактора везане за светлосну сигнализацију.

"То се дешава зато што трактори користе атарске и неравне путеве, па због превеликог трења страдају сијалице и прекида се довод струје у инсталацијама", каже Гуџев.

Често се трактористима замерало да наносе блато на асфалт. Локалне самоуправе решавају тај проблем тако што граде такозвана отресишта дужине до 300 метара, где са точкова отпадне блато и трактор се након тога чистијим точковима нађе на друму.

Према подацима Агенције за безбедност саобраћаја у удесима изазваним непрописним понашањем трактора, у Србији је у периоду од 2006. до 2011. године погинуло 314 особа, од чега је 256 возача трактора.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 23. новембар 2025.
1° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом