четвртак, 14.07.2011, 01:30 -> 08:40
štampajНема фотеље без конкурса
Уместо партијских и родбинских веза, улазница за јавна предузећа убудуће ће бити стручност, и то после конкурса који ће бити строго контролисан. То обећава Влада, а аналитичари упозоравају да је досадашњи ситем неодржив.
Одлука Владе да се руководства у јавним предузећима бирају на основу конкурса, а не партијске припадности, први је али недовољан корак у деполитизацији тих фирми, оцењено је на скупу посвећеном том питању.
Јачање независних институција, заштита инсајдера и транспарентност финансирања политичких странака, само су неки од проблема које треба решити на путу ка деполитизацији предузећа.
Председник Одбора Агенције за борбу против корупције Зоран Стојиљковић сликовито је објаснио како политичке странке злоупотребљавају јавна предузећа.
"Прво за директора поставе свог човека, онда га натерају да запосли чланове партија, који чине 10 до 15 одсто укупно запослених. Онда отпусти обезбеђење и помоћно особље да би ангажовао фирме које се тиме баве, а чији су власници његови пријатељи, након тога у разне одборе постави стрине, тетке, таште".
"То је разарајуће", рекао је Стојиљковић и додао да више нема новца у Србији тако да ће политичке странке у кампањи уочи предстојећих избора користити ресурсе јавних предузећа.
Да нема фотеље без конкурса, тврди шеф Кадровске комисије, министар пољопривреде Душан Петровић.
Општи интереси испред страначких
"Кадровска комисија неће припремати и достављати Влади на разматрање и одлучивање ниједан предлог о именовању директора у јавним предузећима, уколико за то место претходно није спроведен јавни конкурс", рекао је Петровић.
То што је члан Владе и члан ДС-а на челу комисије која се бави јавним предузећима, за неке није спорно, јер ће Влада увек бити састављена од чланова партија.
Извршни директор Фонда за отворено друштво Јадранка Јелинчић каже да је суштина у томе да када неко постане посланик, члан Владе или Управног одбора јавног предузећа не може више да руководи страначким, већ општим интересима.
Ипак, део аналитичара убеђен је да је реч о маркетингу пред изборе.
"Маркетинг је оно и што ћемо слушати од стране свих на политичкој сцени наредних месеци. Можда мало комичније је што сада говоре странке и појединци које су 10 година на власти и нису превише бринули о томе и залагали се за то, а онда су се наједном сетили", рекао је политички аналитичар Ђорђе Вукадиновић.
Истраживање новинара РТС-а показало је да ће за одлазак политике из јавних предузећа бити потребне године, чак и да постоји политичка воља која је пре избора јака, а после њих све слабија.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 11
Пошаљи коментар